Quid si iis verbis scripta est ista proscriptio ut se ipsa 50.5
dissolvat? est enim: Qvod M. Tvllivs falsvm senatvs
consvltvm rettvlerit. Si igitur rettulit falsum senatus con-
sultum, tum est rogatio: si non rettulit, nulla est. Satisne
tibi videtur a senatu iudicatum me non modo non ementitum
esse auctoritatem eius ordinis, sed etiam unum post urbem 10
conditam diligentissime senatui paruisse? Quot modis doceo
legem istam, quam vocas, non esse legem? Quid? si etiam
pluribus de rebus uno sortitore tulisti, tamenne arbitraris id
quod M. Drusus in legibus suis plerisque, perbonus ille vir,
M. Scauro et L. Crasso consiliariis non obtinuerit, id te 15
posse, omnium facinorum et stuprorum hominem, Decumis
et Clodiis auctoribus obtinere? Tulisti de me ne reciperer, 51.1
non ut exirem, quem tu ipse non poteras dicere non licere
esse Romae. Quid enim diceres? Damnatum? certe
non. Expulsum? qui licuit? Sed tamen ne id quidem est
scriptum, ut exirem; poena est, qui receperit, quam omnes 5
neglexerunt; eiectio nusquam est. Verum sit: quid? operum
publicorum exactio, quid? nominis inscriptio tibi num aliud
videtur esse ac meorum bonorum direptio? praeterquam
quod ne id quidem per legem Liciniam, ut ipse tibi cura-
tionem ferres, facere potuisti. Quid? hoc ipsum quod nunc 10
apud pontifices agis, te meam domum consecrasse, te monu-
mentum fecisse in meis aedibus, te signum dedicasse, eaque
te ex una rogatiuncula fecisse, unum et idem videtur esse
atque id quod de me ipso nominatim tulisti? Tam hercule 52.1
est unum quam quod idem tu lege una tulisti, ut Cyprius
rex, cuius maiores huic populo socii atque amici semper
fuerunt, cum bonis omnibus sub praeconem subiceretur et
exsules Byzantium reducerentur. 'Eidem,' inquit, 'utraque 5
de re negotium dedi.' Quid? si eidem negotium dedisset
ut in Asia cistophorum flagitaret, inde iret in Hispaniam,
cum Romam decessisset, consulatum ei petere liceret, cum
factus esset, provinciam Syriam obtineret,—quoniam de uno
homine scriberet, una res esset? Quod si iam populus 53.1
Romanus de ista re consultus esset et non omnia per servos
latronesque gessisses, nonne fieri poterat ut populo de Cyprio
rege placeret, de exsulibus Byzantiis displiceret? Quae est,
quaeso, alia vis, quae sententia Caeciliae legis et Didiae nisi 5
haec, ne populo necesse sit in coniunctis rebus compluribus
aut id quod nolit accipere aut id quod velit repudiare?