Hoc in genere praecipiendum nobis videtur primum,
|
1.53.7
|
ut illud, quod inducimus per similitudinem, eiusmodi
|
|
sit, ut sit necesse concedere. nam ex quo postulabimus
|
|
nobis illud, quod dubium sit, concedi, dubium esse id
|
10
|
ipsum non oportebit. deinde illud, cuius confirmandi
|
|
causa fiet inductio, videndum est, ut simile iis rebus
|
|
sit, quas res quasi non dubias ante induxerimus, nam
|
|
aliquid ante concessum nobis esse nihil proderit, si
|
|
ei dissimile erit id, cuius causa illud concedi primum
|
15
|
voluerimus; deinde ne intellegat, quo spectent illae
|
|
primae inductiones et ad quem sint exitum perven-
|
|
turae. nam qui videt, si ei rei, quam primo rogetur,
|
54.1
|
recte assenserit, illam quoque rem, quae sibi displi-
|
|
ceat, esse necessario concedendam, plerumque aut non
|
|
respondendo aut male respondendo longius roga-
|
|
tionem procedere non sinit; quare ratione rogationis
|
5
|
inprudens ab eo, quod concessit, ad id, quod non vult
|
|
concedere, deducendus est. extremum autem aut ta-
|
|
ceatur oportet aut concedatur aut negetur. si negabitur,
|
|
aut ostendenda similitudo est earum rerum, quae ante
|
|
concessae sunt, aut alia utendum inductione. si con-
|
10
|
cedetur, concludenda est argumentatio. si tacebitur,
|
|
elicienda responsio est aut, quoniam taciturnitas imi-
|
|
tatur confessionem, pro eo, ac si concessum sit, con-
|
|
cludere oportebit argumentationem. ita fit hoc genus
|
|
argumentandi tripertitum: prima pars ex similitudine
|
15
|
constat una pluribusve; altera ex eo, quod concedi vo-
|
|
lumus, cuius causa similitudines adhibitae sunt; tertia
|
|
ex conclusione, quae aut confirmat concessionem aut
|
|
quid ex ea conficiatur ostendit.
|
|