Simili modo liquet alteram quoque approbationem
|
1.64.1
|
separatam esse ab assumptione. si quadam in argu-
|
|
mentatione satis est uti assumptione et non oportet
|
|
adiungere approbationem assumptioni, quadam autem
|
|
in argumentatione infirma est assumptio, nisi adiuncta
|
5
|
sit approbatio, separatum quiddam est extra assump-
|
|
tionem approbatio. est autem argumentatio quaedam,
|
|
in qua assumptio non indiget approbationis, quaedam
|
|
autem, in qua nihil valet sine approbatione, ut osten-
|
|
demus. separata igitur est ab adsumptione approbatio.
|
10
|
Ostendemus autem, quod polliciti sumus, hoc modo:
|
|
quae perspicuam omnibus veritatem continet assump-
|
65.1
|
tio, nihil indiget approbationis. ea est huiusmodi: 'si
|
|
oportet velle sapere, dare operam philosophiae con-
|
|
venit.' hic propositio indiget approbationis; non enim
|
|
perspicua est neque constat inter omnes, propterea
|
5
|
quod multi nihil prodesse philosophiam, plerique etiam
|
|
obesse arbitrantur; assumptio perspicua; est enim
|
|
haec: 'oportet autem velle sapere.' hoc quia ipsum ex
|
|
se perspicitur et verum esse intellegitur, nihil attinet
|
|
approbari. quare statim concludenda est argumentatio.
|
10
|
est ergo assumptio quaedam, quae approbationis non
|
|
indiget; nam quandam indigere perspicuum est. se-
|
|
parata est igitur ab adsumptione approbatio. falsum
|
|
ergo est non esse plus quam tripertitam argumenta-
|
|
tionem. Atque ex his illud iam perspicuum est, esse
|
66.1
|
quandam argumentationem, in qua neque propositio
|
|
neque assumptio indigeat approbationis, huiusmodi, ut
|
|
certum quiddam et breve exempli causa ponamus: 'si
|
|
summopere sapientia petenda est, summo opere stul-
|
5
|
titia vitanda est: summo autem opere sapientia pe-
|
|
tenda est: summo igitur opere stultitia vitanda est.'
|
|
hic et propositio et assumptio perspicua est; quare
|
|
neutra quoque indiget approbatione. ex hisce om-
|
|
nibus illud perspicuum est approbationem tum adiungi,
|
10
|
tum non adiungi. ex quo cognoscitur neque in pro-
|
|
positione neque in assumptione contineri approba-
|
|
tionem, sed utramque suo loco positam vim suam tam-
|
|
quam certam et propriam obtinere. quodsi ita est,
|
|
commode partiti sunt illi, qui in quinque partes tri-
|
15
|
buerunt argumentationem.
|
|