C.F. Quid? in narratione quae tandem con-
|
31.1
|
servanda sunt?
|
|
C.P. Quoniam narratio est rerum explicatio et
|
|
quaedam quasi sedes ac fundamentum constituendae
|
|
fidei, ea sunt in ea servanda maxime quae etiam in
|
5
|
reliquis fere dicendi partibus: quae partim sunt
|
|
necessaria, partim assumpta ad ornandum. Nam ut
|
|
dilucide probabiliterque narremus, necessarium est,
|
|
sed assumimus etiam suavitatem. Ergo ad dilucide
|
32.1
|
narrandum eadem illa superiora explicandi et illus-
|
|
trandi praecepta repetemus, in quibus est brevitas
|
|
ea quae saepissime in narratione laudatur, de qua
|
|
supra dictum est. Probabilis autem erit si personis,
|
5
|
si temporibus, si locis ea quae narrabuntur con-
|
|
sentient: si cuiusque facti et eventi causa ponetur:
|
|
si testata dici videbuntur, si cum hominum auctori-
|
|
tate, si cum lege, cum more, cum religione coniuncta:
|
|
si probitas narrantis significabitur, si antiquitas, si
|
10
|
memoria, si orationis veritas, et vitae fides. Suavis
|
|
autem narratio est quae habet admirationes, exspec-
|
|
tationes, exitus inopinatos, interpositos motus ani-
|
|
morum, colloquia personarum, dolores, iracundias,
|
|
metus, laetitias, cupiditates. Sed iam ad reliqua
|
15
|
pergamus.
|
|
C.F. Nempe ea sequuntur quae ad faciendam
|
33.1
|
fidem pertinent.
|
|
C.P. Ita est: quae quidem in confirmationem et
|
|
reprehensionem dividuntur. Nam in confirmando
|
|
nostra probare volumus, in reprehendendo redarguere
|
5
|
contraria. Quoniam igitur omne quod in contro-
|
|
versiam venit, id aut an sit necne aut quid sit aut
|
|
quale sit quaeritur, in primo coniectura valet, in
|
|
altero definitio, in tertio ratio.
|
|