Tertius est ille amplus copiosus, gravis ornatus, in 97.1
quo profecto vis maxuma est. hic est enim cuius
ornatum dicendi et copiam admiratae gentes eloquen-
tiam in civitatibus plurimum valere passae sunt, sed
hanc eloquentiam quae cursu magno sonituque fer- 5
retur, quam suspicerent omnes quam admirarentur
quam se assequi posse diffiderent. huius eloquentiae
est tractare animos, huius omni modo permovere.
haec modo perfringit modo inrepit in sensus; inserit
novas opiniones, evellit insitas. Sed multum interest 98.1
inter hoc dicendi genus et superiora. qui in illo
subtili et acuto elaboravit, ut callide arguteque diceret
nec quicquam altius cogitaret, hoc uno perfecto ma-
gnus orator est si non maxumus; minimeque in lubrico 5
versabitur et, si semel constiterit, nunquam cadet.
medius ille autem quem modicum et temperatum voco,
si modo suum illud satis instruxerit, non extimescet
ancipitis dicendi incertosque casus; etiamsi quando
minus succedet, ut saepe fit, magnum tamen periculum 10
non adibit; alte enim cadere non potest. at vero hic 99.1
noster quem principem ponimus, gravis acer ardens,
si ad hoc unum est natus aut in hoc solo se exercuit
aut huic generi studuit uni nec suam copiam cum
illis duobus generibus temperavit, maxume est con- 5
temnendus. ille enim summissus, quod acute et vete-
ratorie dicit, sapiens iam, medius suavis, hic autem
copiosissimus, si nihil est aliud, vix satis sanus videri
solet. qui enim nihil potest tranquille nihil leniter
nihil partite definite distincte facete dicere, praesertim 10
cum causae partim totae sint eo modo partim aliqua
ex parte tractandae, si is non praeparatis auribus in-
flammare rem coepit, furere apud sanos et quasi inter
sobrios bacchari vinulentus videtur.