'Sed exorietur Thucydides; eius enim quidam 15.5
eloquentiam admirantur.' Id quidem recte; sed
nihil ad eum oratorem quem quaerimus. Aliud est
enim explicare res gestas narrando, aliud argumen-
tando criminari crimenve dissolvere; aliud narrantem
tenere auditorem, aliud concitare. 'At loquitur 10
pulchre.' Num melius quam Plato? Necesse est 16.1
tamen oratori quem quaerimus controversias expli-
care forensis dicendi genere apto ad docendum, ad
delectandum, ad permovendum. Qua re si quis
erit qui se Thucydideo genere causas in foro dicturum 5
esse profiteatur, is abhorrebit etiam a suspicione eius
quod versatur in re civili et forensi; sin Thucy-
didem laudabit, ascribat suae nostram sententiam.
  Quin ipsum Isocratem, quem divinus auctor Plato 17.1
suum fere aequalem admirabiliter in Phaedro laudari
fecit ab Socrate quemque omnes docti summum
oratorem esse dixerunt, tamen hunc in numerum non
repono. Non enim in acie versatur nec ferro, sed 5
quasi rudibus eius eludit oratio. A me autem, ut
cum maximis minima conferam, gladiatorum par
nobilissimum inducitur, Aeschines, tamquam Aeser-
ninus, ut ait Lucilius, non spurcus homo, sed acer et
doctus 10
    cum Pacideiano hic componitur,—optimus longe
    post homines natos—.
Nihil enim illo oratore arbitror cogitari posse
divinius.
  Huic labori nostro duo genera reprehensionum 18.1
opponuntur. Unum hoc: 'Verum melius Graeci.'
A quo quaeratur ecquid possint ipsi melius Latine?
Alterum: 'Quid istas potius legam quam Graecas?'
Idem Andriam et Synephebos nec minus Andro- 5
macham aut Antiopam aut Epigonos Latinos recipi-
unt. Quod igitur est eorum in orationibus e Graeco
conversis fastidium, nullum cum sit in versibus?