Atticvs Nos uero nihil, ut pro utroque res-
|
1.32.16
|
pondeam.
|
|
Marcvs Sequitur igitur ad partici-
|
33.1
|
pandum alium <cum> alio communicandumque inter
|
|
omnes ius <n>os natura esse factos. Atque hoc in omni
|
|
hac disputatione sic intellegi uolo, quo<m> dicam
|
|
naturam [esse]; tantam autem esse corruptelam malae
|
5
|
consuetudinis, ut ab ea tamquam igniculi exstin-
|
|
guantur a natura dati, exorianturque et confirmentur
|
|
uitia contraria. Quodsi, quo modo s<un>t natura, sic
|
|
iudicio homines 'humani, ut ait poeta, nihil a se alie-
|
|
num putarent', coleretur ius aeque ab omnibus. Quibus
|
10
|
enim ratio <a> natura data est, isdem etiam recta ratio
|
|
data est; ergo et lex, quae est recta ratio in iubendo et
|
|
uetando; si lex, ius quoque; et omnibus ratio. Ius
|
|
igitur datum est omnibus, recteque Socrates exse-
|
|
crari eum solebat qui primus utilitatem a <iure> seiun-
|
15
|
xisset; id enim querebatur caput esse exitiorum
|
|
omnium. Vnde enim illa Pythagorea uox, [de amicitia
|
|
locus]: <ut unus fiat ex pluribus.>
|
|
. . . Ex quo perspicitur, quom hanc beniuolentiam
|
34.1
|
tam late longeque diffusam uir sapiens in aliquem
|
|
pari uirtute praeditum contulerit, tum illud effici
|
|
(quod quibusdam incredibile uideatur, sit autem
|
|
necessarium) ut <non> in ill<o> sese plus quam alterum
|
5
|
diligat: quid enim est quod differat, quom sint cuncta
|
|
paria? Quod si interesse quippiam tantulum modo
|
|
potuerit in <ea>, iam amicitiae nomen occiderit, cuius
|
|
est ea uis ut simul atque sibi aliquid <esse> alter maluerit,
|
|
nulla sit.
|
10
|
Quae praemuniuntur omnia reliquo sermoni dispu-
|
|
tationique nostrae, quo facilius ius in natura esse
|
|
positum intellegi possit. De quo quom perpauca
|
|
dixero, tum ad ius ciuile ueniam, ex quo haec omnis
|
|
est nata oratio.
|
15
|