Atticvs Paruam uero controuersiam dicis, at
|
1.54.6
|
non eam quae dirimat omnia!
|
|
Marcvs Probe quidem sentires, si re ac non
|
|
uerbis dissiderent.
|
|
Atticvs Ergo adsentiris Antiocho fami-
|
10
|
liari meo (magistro enim non audeo dicere), quocum
|
|
uixi et qui me ex nostris paene conuellit hortulis,
|
|
deduxitque in Academiam perpauculis passibus.
|
|
Marcvs Vir iste fuit ille <quidem> acutus et
|
|
prudens, et in suo genere perfectus mihique, ut scis,
|
15
|
familiaris, cui tamen ego adsentiar in omnibus necne,
|
|
mox uidero. Hoc dico, controuersiam totam istam
|
|
posse sedari.
|
|
Atticvs Qui istuc tandem uides?
|
|
Marcvs Quia si, ut Chius Aristo dixit,
|
55.1
|
solum bonum esse <dixisset> quod honestum esset
|
|
malumque quod turpe, ceteras res omnis plane pares,
|
|
ac ne minimum quidem utrum adessent an abessent
|
|
interesse, ualde a Xenocrate et Aristotele et ab illa
|
5
|
Platonis familia discreparet, esset<que> inter eos de re
|
|
maxima et de omni uiuendi ratione dissensio. Nunc
|
|
uero cum decus, quod antiqui summum bonum esse
|
|
dixerant, hic solum bonum dicat; itemque dedecus
|
|
<quod> illi summum malum, hic solum; diuitias, ualetu-
|
10
|
dinem, pulchritudinem, commodas res appellet, non
|
|
bonas; paupertatem, debilitatem, dolorem incom-
|
|
modas, non malas; sentit idem quod Xenocrates, quod
|
|
Aristoteles, loquitur alio modo. Ex hac autem non
|
|
rerum sed uerborum discordia controuersia est nata
|
15
|
de finibus, in qua, quoniam usus capionem duodecim
|
|
tabulae intr<a> quinque pedes esse <n>oluerunt, depasci
|
|
ueterem possessionem Academiae ab hoc acuto homine
|
|
non sinemus, nec Mamilia lege singuli, sed e XII
|
|
tres arbitri fines regemus.
|
20
|