Marcvs Est uero ita. Sed tamen huic amoe- 2.7.1
nitati, quem ex Quinto saepe audio, Thyamis Epi-
rotes tuus ille nihil, opinor, concesserit.
  Qvintvs Est ita ut dicis. Caue enim putes
Attici nostri Amalthio platanisque illis quicquam esse 5
praeclarius. Sed si uidetur, considamus hic in umbra,
atque ad eam partem sermonis ex qua egressi sumus
reuertamur.
  Marcvs Praeclare exigis, Quinte (at ego effu-
gisse arbitrabar), et tibi horum nihil deberi potest. 10
  Qvintvs Ordire igitur, nam hunc tibi totum
dicamus diem.
  Marcvs 'A Ioue Musarum primordia', sicut
in Aratio carmine orsi sumus.
  Qvintvs Quorsum istuc? 15
  Marcvs Quia nunc item ab eodem et a ceteris
diis immortalibus sunt nobis agendi capienda pri-
mordia.
  Qvintvs Optime uero, frater, et fieri sic decet.
  Marcvs Videamus igitur rursus, prius- 8.1
quam adgrediamur ad leges singulas, uim naturamque
legis, ne quom referenda sint ad eam nobis omnia,
labamur interdum errore sermonis, ignoremusque
uim <no>m<i>nis eius quo iura nobis definienda sint. 5
  Qvintvs Sane quidem hercle, et est ista recta
docendi uia.
  Marcvs Hanc igitur uideo sapientissimorum
fuisse sententiam, legem neque hominum ingeniis exco-
gitatam, nec scitum aliquod esse populorum, sed 10
aeternum quiddam, quod uniuersum mundum rege-
ret imperandi prohibendique sapientia. Ita princi-
pem legem illam et ultimam mentem esse dicebant
omnia ratione aut cogentis aut uetantis dei. Ex qu<o>
illa lex quam di humano generi dederunt, recte est 15
laudata: est enim ratio mensque sapientis ad iuben-
dum et ad deterrendum idonea.