Marcvs Necesse est igitur legem haberi in rebus 2.12.9
optimis. 10
  Qvintvs Prorsus adsentior.
  Marcvs Quid? quod multa perniciose, 13.1
multa pestifere sciscuntur in populis, quae non magis
legis no<me>n adtingunt, quam si latrones aliquas
conse<n>su suo sanxerint. Nam neque medicorum prae-
cepta dici uere possunt, si quae inscii inperitique pro 5
salutaribus mortifera conscripserint, neque in populo
lex, cuicuimodi fuerit illa, etiam si perniciosum aliquid
populus acceperit. Ergo est lex iustorum iniusto-
rumque distinctio, ad illam antiquissimam et rerum
omnium principem expressa naturam, ad quam leges 10
hominum diriguntur, quae supplicio improbos adfi-
ciunt, defendunt ac tuentur bonos.
  Qvintvs Praeclare intellego, nec uero iam
aliam esse ullam legem puto non modo habendam,
sed ne appellandam quidem. 15
  Marcvs Igitur tu Titias et Apuleias leges 14.1
nullas putas?
  Qvintvs Ego uero ne Liuias quidem.
  Marcvs Et recte, quae praesertim uno uersi-
culo senatus puncto temporis sublatae sint. Lex 5
autem illa cuius uim explicaui, neque tolli neque
abrogari potest.
  Qvintvs Eas tu igitur leges rogabis uidelicet,
quae numquam abrogentur.
  Marcvs Certe, si modo acceptae a duobus uobis 10
erunt. Sed, ut uir doctissimus fecit Plato atque idem
grauissimus philosophorum omnium, qui princeps de
re publica conscripsit idemque separatim de legibus
eius, i<te>m mihi credo esse faciundum, ut priusquam
ipsam legem recitem, de eius legis laude dicam. Quod 15
idem et Zaleucum et Charondam fecisse uideo, quom
quidem illi non studii et delectationis sed rei publicae
causa leges ciuitatibus suis scripserint. Quos imitatus,
Plato uidelicet hoc quoque legis putauit esse, persua-
dere aliquid, non omnia ui ac minis cogere. 20