Qvintvs Quid quod Zaleucum istum negat
|
2.15.1
|
ullum fuisse Timaeus?
|
|
Marcvs At <adseuerat> Theophrastus, auctor
|
|
haud deterior mea quidem sententia (meliorem multi
|
|
nominant); commemorant uero ipsius ciues, nostri
|
5
|
clientes, Locri. Sed siue fuit siue non fuit, nihil ad
|
|
rem: loquimur quod traditum est.
|
|
Sit igitur hoc iam a principio persuasum
|
|
ciuibus, dominos esse omnium rerum ac moderatores
|
|
deos, eaque quae gerantur eorum geri iudicio ac
|
10
|
numine, eosdemque optime de genere hominum
|
|
mereri, et qualis quisque sit, quid agat, quid in se
|
|
admittat, qua mente, qua pietate colat religiones,
|
|
intueri, piorumque et impiorum habere rationem.
|
|
His enim rebus inbutae mentes haud sane abhor-
|
16.1
|
rebunt ab utili aut a uera sententia. Quid est enim
|
|
uerius quam neminem esse oportere tam stulte adro-
|
|
gantem, ut in se rationem et mentem putet inesse, in
|
|
caelo mundoque non putet? Aut, ut ea quae uix
|
5
|
summa ingenii <uis concipiat, nulla> ratione moueri
|
|
putet? Quem uero astrorum ordines, quem dierum
|
|
noctiumque uicissitudines, quem mensum tempe-
|
|
ratio, quemque ea quae gignuntur nobis ad fruendum,
|
|
non gratum esse cogunt, hunc hominem omnino
|
10
|
numerari qui decet? Quomque omnia quae rationem
|
|
habent praestent iis quae s<u>nt rationis expertia,
|
|
nefasque sit dicere ullam rem praestare naturae
|
|
omnium rerum, rationem inesse in ea confitendum est.
|
|
Vtilis esse autem has opiniones quis neget, quom
|
15
|
intellegat quam multa firmentur iure iurando, quan-
|
|
tae saluti sint foederum religiones, quam multos diuini
|
|
supplicii metus a scelere reuocarit, quamque sancta
|
|
sit societas ciuium inter ipsos, diis immortalibus
|
|
interpositis tum iudicibus <tum> testibus. <Hic> habes
|
20
|
legis prooemium; sic enim haec appellat Plato.
|
|