Quid quod, si ista vera sunt, ratio omnis tollitur
|
26.1
|
quasi quaedam lux lumenque vitae: tamenne in ista
|
|
pravitate perstabitis? nam quaerendi initium ratio
|
|
attulit, quae perfecit virtutem, cum esset ipsa ratio
|
|
confirmata quaerendo; quaestio autem est adpetitio
|
5
|
cognitionis quaestionisque finis inventio; at nemo
|
|
invenit falsa, nec ea quae incerta permanent inventa
|
|
esse possunt, sed cum ea quae quasi involuta ante
|
|
fuerunt aperta sunt, tum inventa dicuntur: sic et
|
|
initium quaerendi et exitus percipiundi et conprendendi
|
10
|
tenet. itaque argumenti conclusio, quae est Graece
|
|
ἀπόδειξις, ita definitur: "ratio quae ex rebus perceptis
|
|
ad id quod non percipiebatur adducit". quod si omnia
|
27.1
|
visa eius modi essent qualia isti dicunt, ut ea vel falsa
|
|
esse possent neque ea posset ulla notio discernere,
|
|
quo modo quemquam aut conclusisse aliquid aut in-
|
|
venisse dicemus, aut quae esset conclusi argumenti
|
5
|
fides? ipsa autem philosophia, quae rationibus pro-
|
|
gredi debet, quem habebit exitum? sapientiae vero
|
|
quid futurum est, quae neque de se ipsa dubitare
|
|
debet neque de suis decretis (quae philosophi vocant
|
|
δόγματα), quorum nullum sine scelere prodi poterit;
|
10
|
cum enim decretum proditur, lex veri rectique prodi-
|
|
tur, quo e vitio et amicitiarum proditiones et rerum
|
|
publicarum nasci solent; non potest igitur dubitari
|
|
quin decretum nullum falsum possit esse sapientis
|
|
neque satis sit non esse falsum sed etiam stabile fixum
|
15
|
ratum esse debeat, quod movere nulla ratio queat;
|
|
talia autem neque esse neque videri possunt eorum
|
|
ratione qui illa visa e quibus omnia decreta sunt nata
|
|
negant quicquam a falsis interesse.
|
|