Ex hoc illud est natum, quod postulabat Hortensius,
|
28.1
|
ut id ipsum saltem perceptum a sapiente diceretis,
|
|
nihil posse percipi. Sed Antipatro hoc idem postulanti,
|
|
cum diceret ei qui adfirmaret nihil posse percipi [con-
|
|
sentaneum esse] unum tamen illud dicere percipi posse
|
5
|
consentaneum esse ut alia non possent, Carneades
|
|
acutius resistebat. nam tantum abesse dicebat ut id
|
|
consentaneum esset, ut maxime etiam repugnaret. qui
|
|
enim negaret quicquam esse quod perciperetur, eum
|
|
nihil excipere; ita necesse esse ne id ipsum quidem
|
10
|
quod exceptum non esset conprendi et percipi ullo
|
|
modo posse. Antiochus ad istum locum pressius vide-
|
29.1
|
batur accedere. quoniam enim id haberent Academici
|
|
decretum (sentitis enim iam hoc me δόγμα dicere),
|
|
nihil posse percipi, non debere eos in suo decreto
|
|
sicut in ceteris rebus fluctuari, praesertim cum in eo
|
5
|
summa consisteret: hanc enim esse regulam totius
|
|
philosophiae, constitutionem veri falsi cogniti incogniti;
|
|
quam rationem quoniam susciperent docereque vellent
|
|
quae visa accipi oporteret quae repudiari, certe hoc
|
|
ipsum, ex quo omne veri falsique iudicium esset,
|
10
|
percipere eos debuisse; etenim duo esse haec maxima
|
|
in philosophia, iudicium veri et finem bonorum, nec
|
|
sapientem posse esse qui aut cognoscendi esse initium
|
|
ignoret aut extremum expetendi, ut aut unde pro-
|
|
ficiscatur aut quo perveniendum sit nesciat; haec autem
|
15
|
habere dubia nec is ita confidere ut moveri non possint
|
|
abhorrere a sapientia plurimum. hoc igitur modo
|
|
potius erat ab his postulandum ut hoc unum saltem,
|
|
percipi nihil posse, perceptum esse dicerent. Sed de
|
|
inconstantia totius illorum sententiae—si ulla senten-
|
20
|
tia cuiusquam esse potest nihil adprobantis—sit ut
|
|
opinor dictum satis.
|
|