Nunc ea videamus quae contra ab his disputari
|
40.1
|
solent. sed prius potestis totius eorum rationis quasi
|
|
fundamenta cognoscere. Conponunt igitur primum
|
|
artem quandam de his quae visa dicimus, eorumque
|
|
et vim et genera definiunt, in his quale sit id quod
|
5
|
percipi et conprendi possit, totidem verbis quot Stoici.
|
|
Deinde illa exponunt duo, quae quasi contineant omnem
|
|
hanc quaestionem: quae ita videantur ut etiam alia
|
|
eodem modo videri possint nec in is quicquam intersit,
|
|
non posse eorum alia percipi alia non percipi; nihil
|
10
|
interesse autem non modo si omni ex parte eiusdem
|
|
modi sint sed etiam si discerni non possint. Quibus
|
|
positis unius argumenti conclusione tota ab his causa
|
|
conprenditur. conposita autem ea conclusio sic est:
|
|
"eorum quae videntur alia vera sunt alia falsa; et
|
15
|
quod falsum est id percipi non potest, quod autem
|
|
verum visum est, id omne tale est ut eiusdem modi
|
|
falsum etiam possit videri"; et quae visa sint eius
|
|
modi ut in is nihil intersit, non posse accidere ut
|
|
eorum alia percipi possint alia non possint; "nullum
|
20
|
igitur est visum quod percipi possit". Quae autem
|
41.1
|
sumunt ut concludant id quod volunt, ex his duo sibi
|
|
putant concedi (neque enim quisquam repugnat); ea
|
|
sunt haec: quae visa falsa sint ea percipi non posse;
|
|
et alterum: inter quae visa nihil intersit, ex is non
|
5
|
posse alia talia esse ut percipi possint alia ut non
|
|
possint. reliqua vero multa et varia oratione defen-
|
|
dunt, quae sunt item duo: unum, quae videantur eorum
|
|
alia vera esse alia falsa; alterum, omne visum quod
|
|
sit a vero tale esse quale etiam a falso possit esse.
|
10
|
haec duo proposita non praetervolant sed ita dilatant
|
42.1
|
ut non mediocrem curam adhibeant et diligentiam.
|
|
dividunt enim in partes et eas quidem magnas, pri-
|
|
mum in sensus, deinde in ea quae ducuntur a sensibus
|
|
et ab omni consuetudine, quam obscurari volunt; tum
|
5
|
perveniunt ad eam partem ut ne ratione quidem et
|
|
coniectura ulla res percipi possit. haec autem universa
|
|
concidunt etiam minutius. ut enim de sensibus hesterno
|
|
sermone vidistis item faciunt de reliquis, in singulis-
|
|
que rebus, quas in minima dispertiunt, volunt efficere
|
10
|
iis omnibus quae visa sint veris adiuncta esse falsa
|
|
quae a veris nihil differant; ea cum talia sint non
|
|
posse conprendi.
|
|