Sunt etiam, qui negent in is qui <in> nostris libris
|
7.1
|
disputent fuisse earum rerum de quibus disputatur
|
|
scientiam. qui mihi videntur non solum vivis sed etiam
|
|
mortuis invidere.
|
|
Restat unum genus reprehensorum, quibus Aca-
|
5
|
demiae ratio non probatur. quod gravius ferremus,
|
|
si quisquam ullam disciplinam philosophiae probaret
|
|
praeter eam quam ipse sequeretur; nos autem quo-
|
|
niam contra omnes qui * * dicere quae videntur sole-
|
|
mus, non possumus quin alii a nobis dissentiant re-
|
10
|
cusare. Quamquam nostra quidem causa facilis est,
|
|
qui verum invenire sine ulla contentione volumus idque
|
|
summa cura studioque conquirimus. etsi enim omnis
|
|
cognitio multis est obstructa difficultatibus eaque est
|
|
et in ipsis rebus obscuritas et in iudiciis nostris in-
|
15
|
firmitas, ut non sine causa antiquissimi et doctissimi
|
|
invenire se posse quod cuperent diffisi sint, tamen nec
|
|
illi defecerunt neque nos studium exquirendi defatigati
|
|
relinquemus. neque nostrae disputationes quicquam
|
|
aliud agunt nisi ut in utramque partem dicendo et
|
20
|
audiendo eliciant et tamquam exprimant aliquid quod
|
|
aut verum sit aut ad id quam proxime accedat; nec
|
8.1
|
inter nos et eos qui se scire arbitrantur quicquam
|
|
interest nisi quod illi non dubitant quin ea vera sint
|
|
quae defendunt, nos probabilia multa habemus, quae
|
|
sequi facile, adfirmare vix possumus. hoc autem
|
5
|
liberiores et solutiores sumus, quod integra nobis est
|
|
iudicandi potestas nec ut omnia quae praescripta [et
|
|
quibus] et quasi imperata sint defendamus necessitate
|
|
ulla cogimur. Nam ceteri primum ante tenentur ad-
|
|
stricti quam quid esset optimum iudicare potuerunt;
|
10
|
deinde infirmissimo tempore aetatis aut obsecuti amico
|
|
cuidam aut una aliquoius quem primum audierunt
|
|
oratione capti de rebus incognitis iudicant et ad quam-
|
|
cumque sunt disciplinam quasi tempestate delati ad
|
|
eam tamquam ad saxum adhaerescunt. nam quod
|
9.1
|
dicunt omnia se credere ei quem iudicent fuisse sapien-
|
|
tem, probarem, si id ipsum rudes et indocti iudicare
|
|
potuissent (statuere enim qui sit sapiens vel maxime
|
|
videtur esse sapientis). sed ut potuerint, <aut> omni-
|
5
|
bus rebus auditis, cognitis etiam reliquorum sententiis
|
|
iudicaverunt, aut re semel audita ad unius se auctori-
|
|
tatem contulerunt; sed nescio quo modo plerique errare
|
|
malunt eamque sententiam quam adamaverunt pugna-
|
|
cissime defendere quam sine pertinacia quid constan-
|
10
|
tissime dicatur exquirere.
|
|