Et primum quod initio dixisti videamus quale sit, 72.1
similiter a nobis de antiquis philosophis commemorari
atque seditiosi solerent claros viros sed tamen popu-
lares aliquos nominare. illi cum res <non> bonas
tractent similes bonorum videri volunt; nos autem ea 5
dicimus nobis videri quae vosmet ipsi nobilissimis
philosophis placuisse conceditis. Anaxagoras nivem
nigram dixit esse. ferres me si ego idem dicerem?
tu ne si dubitarem quidem. at quis est? num hic so-
phistes (sic enim appellabantur ii qui ostentationis 10
aut quaestus causa philosophantur)? maxima fuit et
gravitatis et ingeni gloria. Quid loquar de Demo- 73.1
crito? quem cum eo conferre possumus non modo
ingenii magnitudine sed etiam animi, qui ita sit ausus
ordiri "haec loquor de universis": nihil excipit de quo
non profiteatur, quid enim esse potest extra universa; 5
quis hunc philosophum non anteponit Cleanthi Chry-
sippo reliquis inferioris aetatis, qui mihi cum illo col-
lati quintae classis videntur. atque is non hoc dicit
quod nos, qui veri esse aliquid non negamus, percipi
posse negamus; ille esse verum plane negat [esse]; 10
sensus quidem non obscuros dicit sed tenebricosos (sic
enim appellat eos). Is qui hunc maxime est admiratus,
Chius Metrodorus initio libri qui est de natura "nego"
inquit "scire nos sciamusne aliquid an nihil sciamus,
ne id ipsum quidem nescire aut scire nos, nec omnino 15
sitne aliquid an nihil sit". Furere tibi Empedocles vide- 74.1
tur: at mihi dignissimum rebus is de quibus loquitur
sonum fundere. num ergo is excaecat nos aut orbat
sensibus, si parum magnam vim censet in is esse ad
ea quae sub eos subiecta sunt iudicanda? Parmenides 5
Xenophanes minus bonis quamquam versibus sed
tamen illi versibus increpant eorum adrogantiam quasi
irati, qui cum sciri nihil possit audeant se scire di-
cere. Et ab iis aiebat removendum Socratem et Pla-
tonem. cur, an de ullis certius possum dicere? vixisse 10
cum iis equidem videor, ita multi sermones perscripti
sunt e quibus dubitari non possit quin Socrati nihil
sit visum sciri posse; excepit unum tantum, scire se
nihil se scire, nihil amplius. quid dicam de Platone,
qui certe tam multis libris haec persecutus non esset 15
nisi probavisset; ironeam enim alterius, perpetuam
praesertim, nulla fuit ratio persequi. Videorne tibi 75.1
non ut Saturninus nominare modo inlustres homines,
sed etiam imitari numquam nisi clarum nisi nobilem?
atqui habebam molestos vobis sed minutos, Stilbonem
Diodorum Alexinum, quorum sunt contorta et aculeata 5
quaedam sophismata (sic enim appellantur fallaces
conclusiunculae). Sed quid eos colligam, cum habeam
Chrysippum, qui fulcire putatur porticum Stoicorum:
quam multa ille contra sensus, quam multa contra
omnia quae in consuetudine probantur. "At dissolvit 10
idem." Mihi quidem non videtur, sed dissolverit sane:
certe tam multa non collegisset quae nos fallerent
probabilitate magna, nisi videret is resisti non facile
posse. Quid Cyrenaei videntur, minime contempti 76.1
philosophi, qui negant esse quicquam quod percipi
possit extrinsecus, ea se sola percipere quae tactu
intumo sentiant, ut dolorem ut voluptatem; neque se
quo quid colore aut quo sono sit scire, sed tantum 5
sentire adfici se quodam modo.