Satis multa de auctoribus. quamquam ex me quae-
|
76.7
|
sieras, nonne putarem post illos veteres tot saeculis
|
|
inveniri verum potuisse tot ingeniis tantisque studiis
|
|
quaerentibus. quid inventum sit paulo post videro,
|
10
|
te ipso quidem iudice. Arcesilan vero non obtrectandi
|
|
causa cum Zenone pugnavisse sed verum invenire
|
|
voluisse sic intellegitur. nemo umquam superiorum
|
77.1
|
non modo expresserat sed ne dixerat quidem posse
|
|
hominem nihil opinari, nec solum posse sed ita ne-
|
|
cesse esse sapienti. visa est Arcesilae cum vera sen-
|
|
tentia tum honesta et digna sapienti; quaesivit de
|
5
|
Zenone fortasse quid futurum esset si nec percipere
|
|
quicquam posset sapiens nec opinari sapientis esset.
|
|
ille credo nihil opinaturum, quoniam esset quod per-
|
|
cipi posset. quid ergo id esset. "visum" credo. "quale
|
|
igitur visum?" tum illum ita definisse: ex eo quod
|
10
|
esset sicut esset inpressum et signatum et effictum.
|
|
post requisitum etiamne si eius modi esset visum
|
|
verum quale vel falsum. hic Zenonem vidisse acute
|
|
nullum esse visum quod percipi posset, si id tale
|
|
esset ab eo quod est cuius modi ab eo quod non
|
15
|
est posset esse. recte consensit Arcesilas ad defini-
|
|
tionem additum, neque enim falsum percipi posse
|
|
neque verum si esset tale quale vel falsum; incu-
|
|
buit autem in eas disputationes ut doceret nullum
|
|
tale esse visum a vero ut non eiusdem modi etiam
|
20
|
a falso possit esse. Haec est una contentio quae adhuc
|
78.1
|
permanserit. nam illud, nulli rei adsensurum esse sa-
|
|
pientem, nihil ad hanc controversiam pertinebat. lice-
|
|
bat enim "nihil percipere et tamen opinari"; quod a
|
|
Carneade dicitur probatum: equidem Clitomacho plus
|
5
|
quam Philoni aut Metrodoro credens hoc magis ab
|
|
eo disputatum quam probatum puto.
|
|