Sic igitur inducto et constituto probabili, et eo qui-
|
105.6
|
dem expedito soluto libero nulla re inplicato, vides
|
|
profecto Luculle iacere iam illud tuum perspicuitatis
|
|
patrocinium. isdem enim hic sapiens de quo loquor
|
|
oculis quibus iste vester caelum terram mare intuebi-
|
10
|
tur, isdem sensibus reliqua quae sub quemque sensum
|
|
cadunt sentiet. mare illud, quod nunc favonio nascente
|
|
purpureum videtur, idem huic nostro videbitur, nec
|
|
tamen adsentietur, quia nobismet ipsis modo caeru-
|
|
leum videbatur mane ravum, quodque nunc qua a
|
15
|
sole conlucet albescit et vibrat dissimileque est proximo
|
|
ei continenti, ut etiam si possis rationem reddere cur
|
|
id eveniat tamen non possis id verum esse quod vide-
|
|
batur oculis defendere. "Unde memoria, si nihil per-
|
106.1
|
cipimus?" sic enim quaerebas. quid meminisse visa
|
|
nisi conprensa non possumus? quid Polyaenus, qui
|
|
magnus mathematicus fuisse dicitur, is postea quam
|
|
Epicuro adsentiens totam geometriam falsam esse
|
5
|
credidit, num illa etiam quae sciebat oblitus est? at-
|
|
qui falsum quod est id percipi non potest, ut vobismet
|
|
ipsis placet. si igitur memoria perceptarum conpren-
|
|
sarumque rerum est, omnia quae quisque meminit
|
|
habet ea conprensa atque percepta; falsi autem con-
|
10
|
prendi nihil potest; et omnia meminit Seiron Epicuri
|
|
dogmata; vera igitur illa sunt nunc omnia. hoc per
|
|
me licet; sed tibi aut concedendum est ita esse, quod
|
|
minime vis, aut memoriam mihi remittas oportet et fa-
|
|
teare esse ei locum etiam si conprehensio perceptio-
|
15
|
que nulla sit. "Quid fiet artibus?" Quibus? iisne quae
|
107.1
|
ipsae fatentur coniectura se plus uti quam scientia,
|
|
an iis quae tantum id quod videtur secuntur nec
|
|
habent istam artem vestram qua vera et falsa di-
|
|
iudicent?
|
5
|