Ne illam quidem praetermisisti Luculle reprehensio- 111.1
nem Antiochi (nec mirum, in primis enim est nobilis),
qua solebat dicere Antiochus Philonem maxime pertur-
batum. cum enim sumeretur unum esse quaedam falsa
visa, alterum nihil ea differre a veris, non adtendere 5
superius illud ea re esse concessum quod videretur
esse quaedam in visis differentia, eam tolli altero quo
neget visa a falsis vera differre—nihil tam repug-
nare. id ita esset, si nos verum omnino tolleremus.
non facimus; nam tam vera quam falsa cernimus. 10
sed probandi species est, percipiendi signum nullum
habemus.
  Ac mihi videor nimis etiam nunc agere ieiune. cum 112.1
sit enim campus in quo exultare possit oratio, cur
eam tantas in angustias et Stoicorum dumeta com-
pellimus? Si enim mihi cum Peripatetico res esset,
qui id percipi posse diceret quod inpressum esset 5
e vero, neque adhaerere illam magnam accessionem
"quo modo inprimi non posset a falso", cum simplici
homine simpliciter agerem nec magno opere conten-
derem atque etiam si, cum ego nihil dicerem posse
conprendi, diceret ille sapientem interdum opinari, 10
non repugnarem, praesertim ne Carneade quidem huic
loco valde repugnante. Nunc quid facere possum?
quaero enim quid sit quod conprendi possit. respondet 113.1
mihi non Aristoteles aut Theophrastus, ne Xenocrates
quidem aut Polemo, sed hi minores, tale verum quale
falsum esse non possit. nihil eius modi invenio: ita-
que incognito nimirum adsentiar id est opinabor. hoc 5
mihi et Peripatetici et vetus Academia concedit, vos
negatis, Antiochus in primis. qui me valde movet,
vel quod amavi hominem sicut ille me, vel quod ita
iudico, politissimum et acutissimum omnium nostrae
memoriae philosophorum. A quo primum quaero, quo 10
tandem modo sit eius Academiae cuius esse se pro-
fiteatur. ut omittam alia, haec duo de quibus agitur
quis umquam dixit aut veteris Academiae aut Peri-
pateticorum, vel id solum percipi posse quod esset
verum tale quale falsum esse non posset, vel sapien- 15
tem nihil opinari: certo nemo. horum neutrum ante
Zenonem magno opere defensum est; ego tamen
utrumque verum puto, nec dico temporis causa, sed
ita plane probo.