Illud ferre non possum: tu cum me incognito ad- 114.1
sentiri vetes idque turpissimum esse dicas et plenissi-
mum temeritatis, tantum tibi adroges ut exponas disci-
plinam sapientiae, naturam rerum omnium evolvas,
mores fingas, fines bonorum malorumque constituas, 5
officia describas, quam vitam ingrediar definias, idem-
que etiam disputandi et intellegendi iudicium dicas te
et artificium traditurum—perficies ut ego ista in-
numerabilia conplectens nusquam labar nihil opiner?
quae tandem ea est disciplina ad quam me deducas 10
si ab hac abstraxeris? vereor ne subadroganter facias
si dixeris tuam; atqui ita dicas necesse est. Neque
vero tu solus, sed ad suam quisque rapiet. age resti- 115.1
tero Peripateticis, qui sibi cum oratoribus cognationem
esse, qui claros viros a se instructos dicant rem publi-
cam saepe rexisse, sustinuero Epicureos, tot meos
familiares, tam bonos tam inter se amantes viros: 5
Diodoto quid faciam Stoico, quem a puero audivi,
qui mecum vivit tot annos, qui habitat apud me, quem
et admiror et diligo, qui ista Antiochea contemnit.
"Nostra" inquies "sola vera sunt". Certe sola, si vera;
plura enim vera discrepantia esse non possunt. utrum 10
igitur nos inpudentes, qui labi nolumus, an illi adro-
gantes qui sibi persuaserint scire se solos omnia?
"Non me quidem" inquit "sed sapientem dico scire."
Optime: nempe ista scire quae sunt in tua disciplina.
hoc primum quale est, a non sapiente explicari sapien- 15
tiam? Sed discedamus a nobismet ipsis, de sapiente
loquamur, de quo ut saepe iam dixi omnis haec quaes-
tio est.