Sed fuerint illa vetera si voltis incognita: nihilne 16.1
est igitur actum, quod investigata sunt, postea quam
Arcesilas Zenoni ut putatur obtrectans nihil novi
reperienti sed emendanti superiores inmutatione ver-
borum, dum huius definitiones labefactare volt, cona- 5
tus est clarissimis rebus tenebras obducere. cuius
primo non admodum probata ratio (quamquam floruit
cum acumine ingeni tum admirabili quodam lepore
dicendi) proxime a Lacyde solo retenta est, post autem
confecta a Carneade. qui est quartus ab Arcesila; 10
audivit enim Hegesinum, qui Euandrum audierat La-
cydi discipulum, cum Arcesilae Lacydes fuisset. sed
ipse Carneades diu tenuit, nam nonaginta vixit annos,
et qui illum audierant admodum floruerunt. e quibus
industriae plurimum in Clitomacho fuit (declarat mul- 15
titudo librorum), ingenii non minus in Hagnone, in
Charmada eloquentiae, in Melanthio Rhodio suavita-
tis; bene autem nosse Carneaden Stratoniceus Metro-
dorus putabatur. iam Clitomacho Philo vester operam 17.1
multos annos dedit. Philone autem vivo patrocinium
Academiae non defuit.
  Sed, quod nos facere nunc ingredimur, ut contra
Academicos disseramus, id quidam e philosophis et 5
i quidem non mediocres faciundum omnino non puta-
bant, nec vero esse ullam rationem disputare cum is
qui nihil probarent, Antipatrumque Stoicum qui
multus in eo fuisset reprehendebant; nec definiri
aiebant necesse esse quid esset cognitio aut perceptio 10
aut, si verbum e verbo volumus, conprehensio, quam
κατάλημψιν illi vocant; eosque qui persuadere vellent
esse aliquid quod conprehendi et percipi posset in-
scienter facere dicebant, propterea quod nihil esset
clarius ἐναργείᾳ—ut Graeci, perspicuitatem aut evi- 15
dentiam nos si placet nominemus fabricemurque si
opus erit verba, nec hic sibi' (me appellabat iocans)
'hoc licere soli putet—sed tamen orationem nullam
putabant inlustriorem ipsa evidentia reperiri posse,
nec ea quae tam clara essent definienda censebant. 20
Alii autem negabant se pro hac evidentia quicquam
priores fuisse dicturos, sed ad ea quae contra diceren-
tur dici oportere putabant, ne qui fallerentur. Plerique 18.1
tamen et definitiones ipsarum etiam evidentium rerum
non inprobant et rem idoneam de qua quaeratur et
homines dignos quibuscum disseratur putant.