Philo autem dum nova quaedam commovet, quod
|
18.5
|
ea sustinere vix poterat quae contra Academicorum
|
|
pertinaciam dicebantur, et aperte mentitur ut est repre-
|
|
hensus a patre Catulo, et ut docuit Antiochus in id
|
|
ipsum se induit quod timebat. cum enim ita negaret
|
|
quicquam esse quod conprehendi posset (id enim vo-
|
10
|
lumus esse ἀκατάλημπτον), si illud esset, sicut Zeno
|
|
definiret, tale visum (iam enim hoc pro φαντασίᾳ ver-
|
|
bum satis hesterno sermone trivimus)—visum igitur
|
|
inpressum effictumque ex eo unde esset quale esse
|
|
non posset ex eo unde non esset (id nos a Zenone
|
15
|
definitum rectissime dicimus; qui enim potest quic-
|
|
quam conprehendi, ut plane confidas perceptum id
|
|
cognitumque esse, quod est tale quale vel falsum
|
|
esse possit?)—hoc cum infirmat tollitque Philo,
|
|
iudicium tollit incogniti et cogniti; ex quo efficitur
|
20
|
nihil posse conprehendi. ita inprudens eo quo
|
|
minime volt revolvitur. Quare omnis oratio contra
|
|
Academiam suscipitur a nobis, ut retineamus eam
|
|
definitionem quam Philo voluit evertere; quam nisi
|
|
optinemus, percipi nihil posse concedimus.
|
25
|
Ordiamur igitur a sensibus. quorum ita clara
|
19.1
|
iudicia et certa sunt, ut, si optio naturae nostrae
|
|
detur et ab ea deus aliqui requirat contentane sit
|
|
suis integris incorruptisque sensibus an postulet
|
|
melius aliquid, non videam quid quaerat amplius.
|
5
|
nec vero hoc loco expectandum est dum de remo
|
|
inflexo aut de collo columbae respondeam; non enim
|
|
is sum qui quidquid videtur tale dicam esse quale
|
|
videatur; Epicurus hoc viderit et alia multa. meo
|
|
autem iudicio ita est maxima in sensibus veritas, si
|
10
|
et sani sunt ac valentes et omnia removentur quae
|
|
obstant et inpediunt. itaque et lumen mutari saepe
|
|
volumus et situs earum rerum quas intuemur, et
|
|
intervalla aut contrahimus aut diducimus, multaque
|
|
facimus usque eo dum aspectus ipse fidem faciat
|
15
|
sui iudicii. quod idem fit in vocibus in odore in
|
|
sapore, ut nemo sit nostrum qui in sensibus sui
|
|
cuiusque generis iudicium requirat acrius. Adhibita
|
20.1
|
vero exercitatione et arte, ut oculi pictura teneantur
|
|
aures cantibus, quis est quin cernat quanta vis sit
|
|
in sensibus. quam multa vident pictores in umbris
|
|
et in eminentia quae nos non videmus; quam multa
|
5
|
quae nos fugiunt in cantu exaudiunt in eo genere
|
|
exercitati, qui primo inflatu tibicinis Antiopam esse
|
|
aiunt aut Andromacham, cum id nos ne suspicemur
|
|
quidem. nihil necesse est de gustatu et odoratu loqui,
|
|
in quibus intellegentia etsi vitiosa est quaedam
|
10
|
tamen. quid de tactu et eo quidem quem philo-
|
|
sophi interiorem vocant aut doloris aut voluptatis,
|
|
in quo Cyrenaici solo putant veri esse iudicium, quia
|
|
sentiatur—potestne igitur quisquam dicere inter
|
21.1
|
eum qui doleat et inter eum qui in voluptate sit
|
|
nihil interesse, aut ita qui sentiet non apertissime
|
|
insaniat?
|
|