PARADOXON II.
|
|
Ὅτι αὐτάρκης ἡ ἀρετὴ πρὸς εὐδαιμονίαν.
|
|
Nec vero ego M. Regulum aerumnosum nec infe-
|
2.16.1
|
licem nec miserum umquam putavi. Non enim magni-
|
|
tudo animi cruciabatur eius a Poenis, non gravitas,
|
|
non fides, non constantia, non ulla virtus, non deni-
|
|
que animus ipse, qui tot virtutum praesidio tantoque
|
5
|
comitatu, cum corpus eius caperetur, capi certe ipse
|
|
non potuit. C. vero Marium vidimus, qui mihi secun-
|
|
dis rebus unus ex fortunatis hominibus, adversis unus
|
|
ex summis viris videbatur, quo beatius esse mortali
|
|
nihil potest. Nescis, insane, nescis, quantas vires vir-
|
17.1
|
tus habeat; nomen tantum virtutis usurpas, quid ipsa
|
|
valeat, ignoras. Nemo potest non beatissimus esse,
|
|
qui est totus aptus ex sese, quique in se uno sua
|
|
ponit omnia. Cui spes omnis et ratio et cogitatio
|
5
|
pendet ex fortuna, huic nihil potest esse certi, nihil,
|
|
quod exploratum habeat permansurum sibi unum diem.
|
|
Eum tu hominem terreto, si quem eris nanctus, istis
|
|
mortis aut exilii minis. Mihi vero quicquid acciderit
|
|
in tam ingrata civitate, ne recusanti quidem evenerit,
|
10
|
non modo [non] repugnanti. Quid enim ego laboravi
|
|
aut quid egi, aut in quo evigilarunt curae et cogita-
|
|
tiones meae, siquidem nihil peperi tale, nihil conse-
|
|
cutus sum, ut eo statu essem, quem neque fortunae
|
|
temeritas neque inimicorum labefactaret iniuria? Mor-
|
18.1
|
temne mihi minitaris, ut omnino ab hominibus, an
|
|
exilium, ut ab inprobis demigrandum sit? Mors ter-
|
|
ribilis iis, quorum cum vita omnia extinguuntur, non
|
|
iis, quorum laus emori non potest, exilium autem
|
5
|
illis, quibus quasi circumscriptus est habitandi locus,
|
|
non iis, qui omnem orbem terrarum unam urbem esse
|
|
ducunt. Te miseriae, te aerumnae premunt omnes,
|
|
qui te beatum, qui te florentem putas, <te> tuae lubi-
|
|
dines torquent, tu dies noctesque cruciaris, cui nec
|
10
|
sat est, quod est, et id ipsum ne non diuturnum sit
|
|
futurum, times, te conscientiae stimulant maleficio-
|
|
rum tuorum, te metus exanimant iudiciorum atque
|
|
legum, quocumque adspexisti, ut furiae sic tuae tibi
|
|
occurrunt iniuriae, quae te suspirare libere non sinunt.
|
15
|
Quam ob rem, ut inprobo et stulto et inerti nemini
|
19.1
|
bene esse potest, sic bonus vir et sapiens et fortis
|
|
miser esse nemo potest. Nec vero, quoius virtus mores-
|
|
que laudandi sunt, eius non laudanda vita est, neque
|
|
porro fugienda vita est, quae laudanda est; esset
|
5
|
autem fugienda, si esset misera. Quam ob rem, quic-
|
|
quid est laudabile, idem et beatum et florens et ex-
|
|
petendum videri decet.
|
|