Si de re disceptari oportet, nulla mihi tecum, Cato, 4.60.9
potest esse dissensio. nihil est enim, de quo aliter tu 10
sentias atque ego, modo commutatis verbis ipsas res
conferamus. nec hoc ille non vidit, sed verborum magni-
ficentia est et gloria delectatus. qui si ea, quae dicit,
ita sentiret, ut verba significant, quid inter eum et
vel Pyrrhonem vel Aristonem interesset? sin autem 15
eos non probabat, quid attinuit cum iis, quibuscum re
concinebat, verbis discrepare? quid, si reviviscant 61.1
Platonis illi et deinceps qui eorum auditores fuerunt,
et tecum ita loquantur? 'Nos cum te, M. Cato, stu-
diosissimum philosophiae, iustissimum virum, opti-
mum iudicem, religiosissimum testem, audiremus, ad- 5
mirati sumus, quid esset cur nobis Stoicos anteferres,
qui de rebus bonis et malis sentirent ea, quae ab hoc
Polemone Zeno cognoverat, nominibus uterentur iis,
quae prima specie admirationem, re explicata risum
moverent. tu autem, si tibi illa probabantur, cur non 10
propriis verbis ea tenebas? sin te auctoritas commo-
vebat, nobisne omnibus et Platoni ipsi nescio quem
illum anteponebas? praesertim cum in re publica prin-
ceps esse velles ad eamque tuendam cum summa tua
dignitate maxime a nobis ornari atque instrui posses. 15
<a> nobis enim ista quaesita, a nobis descripta, notata,
praecepta sunt, omniumque rerum publicarum rec-
tionis genera, status, mutationes, leges etiam et in-
stituta ac mores civitatum perscripsimus. eloquentiae
vero, quae et principibus maximo ornamento est, et 20
qua te audimus valere plurimum, quantum tibi ex
monumentis nostris addidisses!' Ea cum dixissent,
quid tandem talibus viris responderes?