Videsne igitur Zenonem tuum cum Aristone verbis 4.72.13
concinere, re dissidere, cum Aristotele et illis re con-
sentire, verbis discrepare? cur igitur, cum de re con- 15
veniat, non malumus usitate loqui? aut doceat pa-
ratiorem me ad contemnendam pecuniam fore, si illam
in rebus praepositis quam si in bonis duxero, for-
tioremque in patiendo dolore, si eum asperum et dif-
ficilem perpessu et contra naturam esse quam si 20
malum dixero. Facete M. Piso, familiaris noster, et 73.1
alia multa et hoc loco Stoicos irridebat: 'Quid enim?'
aiebat. 'Bonum negas esse divitias, praepositum esse
dicis? quid adiuvas? avaritiamne minuis? quo modo?
si verbum sequimur, primum longius verbum prae- 5
positum quam bonum'.—Nihil ad rem!—'Ne
sit sane; at certe gravius. nam bonum ex quo appel-
latum sit, nescio, praepositum ex eo credo, quod
praeponatur aliis. id mihi magnum videtur.' itaque
dicebat plus tribui divitiis a Zenone, qui eas in prae- 10
positis poneret, quam ab Aristotele, qui bonum esse
divitias fateretur, sed neque magnum bonum et prae
rectis honestisque contemnendum ac despiciendum
nec magnopere expetendum, omninoque de istis om-
nibus verbis a Zenone mutatis ita disputabat, et, quae 15
bona negarentur ab eo esse et quae mala, illa lae-
tioribus nominibus appellari ab eo quam a nobis, haec
tristioribus. Piso igitur hoc modo, vir optimus tui-
que, ut scis, amantissimus. nos paucis ad haec additis
finem faciamus aliquando; longum est enim ad omnia 20
respondere, quae a te dicta sunt.