Urgent tamen et nihil remittunt. Quoniam, inquiunt, 4.77.1
omne peccatum inbecillitatis et inconstantiae est, haec
autem vitia in omnibus stultis aeque magna sunt,
necesse est paria esse peccata. Quasi vero aut con-
cedatur in omnibus stultis aeque magna esse vitia, 5
et eadem inbecillitate et inconstantia L. Tubulum
fuisse, qua illum, cuius is condemnatus est rogatione,
P. Scaevolam, et quasi nihil inter res quoque ipsas,
in quibus peccatur, intersit, ut, quo hae maiores mi-
noresve sint, eo, quae peccentur in his rebus, aut 10
maiora sint aut minora! Itaque—iam enim conclu- 78.1
datur oratio—hoc uno vitio maxime mihi premi vi-
dentur tui Stoici, quod se posse putant duas contrarias
sententias optinere. quid enim est tam repugnans
quam eundem dicere, quod honestum sit, solum id 5
bonum esse, qui dicat appetitionem rerum ad viven-
dum accommodatarum <a> natura profectam? ita cum
ea volunt retinere, quae superiori sententiae con-
veniunt, in Aristonem incidunt; cum id fugiunt, re
eadem defendunt, quae Peripatetici, verba tenent mor- 10
dicus. quae rursus dum sibi evelli ex ordine nolunt,
horridiores evadunt, asperiores, duriores et oratione
et moribus. quam illorum tristitiam atque asperitatem 79.1
fugiens Panaetius nec acerbitatem sententiarum nec
disserendi spinas probavit fuitque in altero genere
mitior, in altero illustrior semperque habuit in ore
Platonem, Aristotelem, Xenocratem, Theophrastum, 5
Dicaearchum, ut ipsius scripta declarant. quos quidem
tibi studiose et diligenter tractandos magnopere cen-
seo. Sed quoniam et advesperascit et mihi ad villam
revertendum est, nunc quidem hactenus; verum hoc 80.1
idem saepe faciamus.
  Nos vero, inquit ille; nam quid possumus facere
melius? et hanc quidem primam exigam a te operam,
ut audias me quae a te dicta sunt refellentem. sed 5
memento te, quae nos sentiamus, omnia probare, nisi
quod verbis aliter utamur, mihi autem vestrorum nihil
probari.
  Scrupulum, inquam, abeunti; sed videbimus.
  Quae cum essent dicta, discessimus. 10