Voluptatis alii primum appetitum putant et primam
|
5.17.14
|
depulsionem doloris. vacuitatem doloris alii censent
|
15
|
primum ascitam et primum declinatum dolorem. ab
|
18.1
|
iis alii, quae prima secundum naturam nominant, pro-
|
|
ficiscuntur, in quibus numerant incolumitatem conser-
|
|
vationemque omnium partium, valitudinem, sensus in-
|
|
tegros, doloris vacuitatem, viris, pulchritudinem, cetera
|
5
|
generis eiusdem, quorum similia sunt prima in animis
|
|
quasi virtutum igniculi et semina. Ex his tribus cum
|
|
unum aliquid sit, quo primum natura moveatur vel
|
|
ad appetendum vel ad repellendum, nec quicquam
|
|
omnino praeter haec tria possit esse, necesse est om-
|
10
|
nino officium aut fugiendi aut sequendi ad eorum
|
|
aliquid referri, ut illa prudentia, quam artem vitae
|
|
esse diximus, in earum trium rerum aliqua versetur,
|
|
a qua totius vitae ducat exordium. ex eo autem, quod
|
19.1
|
statuerit esse, quo primum natura moveatur, existet
|
|
recti etiam ratio atque honesti, quae cum uno aliquo
|
|
ex tribus illis congruere possit, ut aut id honestum
|
|
sit, facere omnia [aut] voluptatis causa, etiam si eam
|
5
|
non consequare, aut non dolendi, etiam si id assequi
|
|
nequeas, aut eorum, quae secundum naturam sunt,
|
|
adipiscendi, etiam si nihil consequare. ita fit ut,
|
|
quanta differentia est in principiis naturalibus, tanta
|
|
sit in finibus bonorum malorumque dissimilitudo.
|
10
|
alii rursum isdem a principiis omne officium re-
|
|
ferent aut ad voluptatem aut ad non dolendum aut
|
|
ad prima illa secundum naturam optinenda. expositis
|
20.1
|
iam igitur sex de summo bono sententiis trium pro-
|
|
ximarum hi principes: voluptatis Aristippus, non do-
|
|
lendi Hieronymus, fruendi rebus iis, quas primas se-
|
|
cundum naturam esse diximus, Carneades non ille
|
5
|
quidem auctor, sed defensor disserendi causa fuit.
|
|
superiores tres erant, quae esse possent, quarum est
|
|
una sola defensa, eaque vehementer. nam voluptatis
|
|
causa facere omnia, cum, etiamsi nihil consequamur,
|
|
tamen ipsum illud consilium ita faciendi per se ex-
|
10
|
petendum et honestum et solum bonum sit, nemo dixit.
|
|
ne vitationem quidem doloris ipsam per se quisquam
|
|
in rebus expetendis putavit, nisi etiam evitare posset.
|
|
at vero facere omnia, ut adipiscamur, quae secundum
|
|
naturam sint, etiam si ea non assequamur, id esse
|
15
|
et honestum et solum per se expetendum et solum
|
|
bonum Stoici dicunt.
|
|