Atque hoc ut vere dicitur, parva esse ad beate vi- 5.72.1
vendum momenta ista corporis commodorum, sic
nimis violentum est nulla esse dicere; qui enim sic
disputant, obliti mihi videntur, quae ipsi fecerint prin-
cipia naturae. tribuendum est igitur his aliquid, dum 5
modo quantum tribuendum sit intellegas. est enim
philosophi non tam gloriosa quam vera quaerentis nec
pro nihilo putare ea, quae secundum naturam illi ipsi
gloriosi esse fatebantur, et videre <esse> tantam vim
virtutis tantamque, ut ita dicam, auctoritatem hone- 10
statis, ut reliqua non illa quidem nulla, sed ita parva
sint, ut nulla esse videantur. haec est nec omnia
spernentis praeter virtutem et virtutem ipsam suis
laudibus amplificantis oratio, denique haec est undi-
que completa et perfecta explicatio summi boni. hinc 15
ceteri particulas arripere conati suam quisque videri
voluit afferre sententiam. saepe ab Aristotele, a Theo- 73.1
phrasto mirabiliter est laudata per se ipsa rerum
scientia; hoc uno captus Erillus scientiam summum
bonum esse defendit nec rem ullam aliam per se
expetendam. multa sunt dicta ab antiquis de con- 5
temnendis ac despiciendis rebus humanis; hoc unum
Aristo tenuit: praeter vitia atque virtutes negavit rem
esse ullam aut fugiendam aut expetendam. positum
est a nostris in iis esse rebus, quae secundum naturam
essent, non dolere; hoc Hieronymus summum bonum 10
esse dixit. at vero Callipho et post eum Diodorus, cum
alter voluptatem adamavisset, alter vacuitatem doloris,
neuter honestate carere potuit, quae est a nostris
laudata maxime. quin etiam ipsi voluptarii deverticula 74.1
quaerunt et virtutes habent in ore totos dies volupta-
temque primo dumtaxat expeti dicunt, deinde con-
suetudine quasi alteram quandam naturam effici, qua
inpulsi multa faciant nullam quaerentes voluptatem. 5
Stoici restant. ei quidem non unam aliquam aut
alteram <rem> a nobis, sed totam ad se nostram phi-
losophiam transtulerunt; atque ut reliqui fures earum
rerum, quas ceperunt, signa commutant, sic illi, ut
sententiis nostris pro suis uterentur, nomina tamquam 10
rerum notas mutaverunt. ita relinquitur sola haec
disciplina digna studiosis ingenuarum artium, digna
eruditis, digna claris viris, digna principibus, digna
regibus.