Quae cum dixisset paulumque institisset, Quid est? 5.75.1
inquit; satisne vobis videor pro meo iure in vestris
auribus commentatus?
  Et ego: Tu vero, inquam, Piso, ut saepe alias, sic
hodie ita nosse ista visus es, ut, si tui nobis potestas 5
saepius fieret, non multum Graecis supplicandum
putarem. quod quidem eo probavi magis, quia
memini Staseam Neapolitanum, doctorem illum tuum,
nobilem sane Peripateticum, aliquanto ista secus dicere
solitum, assentientem iis, qui multum in fortuna se- 10
cunda aut adversa, multum in bonis aut malis corporis
ponerent.
  Est, ut dicis, inquit; sed haec ab Antiocho, familiari
nostro, dicuntur multo melius et fortius, quam a Stasea
dicebantur. quamquam ego non quaero, quid tibi a 15
me probatum sit, sed huic Ciceroni nostro, quem disci-
pulum cupio a te abducere.
  Tum Lucius: Mihi vero ista valde probata sunt, quod 76.1
item fratri puto.
  Tum mihi Piso: Quid ergo? inquit, dasne adolescenti
veniam? an eum discere ea mavis, quae cum plane
perdidicerit, nihil sciat? 5
  Ego vero isti, inquam, permitto. sed nonne memi-
nisti licere mihi ista probare, quae sunt a te dicta?
quis enim potest ea, quae probabilia videantur ei, non
probare?
  An vero, inquit, quisquam potest probare, quod 10
perceptum, quod comprehensum, quod cognitum non
habet?
  Non est ista, inquam, Piso, magna dissensio. nihil
enim est aliud, quam ob rem mihi percipi nihil posse
videatur, nisi quod percipiendi vis ita definitur a 15
Stoicis, ut negent quicquam posse percipi nisi tale
verum, quale falsum esse non possit. itaque haec cum
illis est dissensio, cum Peripateticis nulla sane. sed
haec omittamus; habent enim et bene longam et satis
litigiosam disputationem. illud mihi a te nimium 77.1
festinanter dictum videtur, sapientis omnis esse sem-
per beatos; nescio quo modo praetervolavit oratio.
quod nisi ita efficitur, quae Theophrastus de fortuna,
de dolore, de cruciatu corporis dixit, cum quibus 5
coniungi vitam beatam nullo modo posse putavit,
vereor, ne vera sint. nam illud vehementer repugnat,
eundem beatum esse et multis malis oppressum. haec
quo modo conveniant, non sane intellego.