An ne hoc quidem Peripateticis concedis, ut dicant 5.93.1
omnium bonorum virorum, id est sapientium omnibus-
que virtutibus ornatorum, vitam omnibus partibus plus
habere semper boni quam mali? Quis hoc dicit?
Stoici scilicet. Minime; sed isti ipsi, qui voluptate 5
et dolore omnia metiuntur, nonne clamant sapienti
plus semper adesse quod velit quam quod nolit?
cum tantum igitur in virtute ponant ii, qui fatentur
se virtutis causa, nisi ea voluptatem faceret, ne
manum quidem versuros fuisse, quid facere nos opor- 10
tet, qui quamvis minimam animi praestantiam omni-
bus bonis corporis anteire dicamus, ut ea ne in con-
spectu quidem relinquantur? quis est enim, qui hoc
cadere in sapientem dicere audeat, ut, si fieri possit,
virtutem in perpetuum abiciat, ut dolore omni libere- 15
tur? quis nostrum dixerit, quos non pudet ea, quae
Stoici aspera dicunt, mala dicere, melius esse turpiter
aliquid facere cum voluptate quam honeste cum do-
lore? nobis Heracleotes ille Dionysius flagitiose de- 94.1
scivisse videtur a Stoicis propter oculorum dolorem.
quasi vero hoc didicisset a Zenone, non dolere, cum
doleret! illud audierat nec tamen didicerat, malum
illud non esse, quia turpe non esset, et esse feren- 5
dum viro. hic si Peripateticus fuisset, permansisset,
credo, in sententia, qui dolorem malum dicunt esse,
de asperitate autem eius fortiter ferenda praecipiunt
eadem, quae Stoici. Et quidem Arcesilas tuus, etsi
fuit in disserendo pertinacior, tamen noster fuit; erat 10
enim Polemonis. is cum arderet podagrae doloribus
visitassetque hominem Charmides Epicureus perfami-
liaris et tristis exiret, Mane, quaeso, inquit, Charmide
noster; nihil illinc huc pervenit. ostendit pedes et
pectus. ac tamen hic mallet non dolere. 15