Eademque ratione ne temperantiam quidem propter 1.47.1
se expetendam esse dicemus, sed quia pacem animis
afferat et eos quasi concordia quadam placet ac leniat.
temperantia est enim, quae in rebus aut expetendis aut
fugiendis ut rationem sequamur monet. nec enim satis 5
est iudicare quid faciendum non faciendumve sit, sed
stare etiam oportet in eo, quod sit iudicatum. plerique
autem, quod tenere atque servare id, quod ipsi statue-
runt, non possunt, victi et debilitati obiecta specie vo-
luptatis tradunt se libidinibus constringendos nec quid 10
eventurum sit provident ob eamque causam propter
voluptatem et parvam et non necessariam et quae vel
aliter pararetur et qua etiam carere possent sine dolore
tum in morbos gravis, tum in damna, tum in dedecora
incurrunt, saepe etiam legum iudiciorumque poenis 15
obligantur. Qui autem ita frui volunt voluptatibus, ut 48.1
nulli propter eas consequantur dolores, et qui suum
iudicium retinent, ne voluptate victi faciant id, quod
sentiant non esse faciendum, ii voluptatem maximam
adipiscuntur praetermittenda voluptate. idem etiam 5
dolorem saepe perpetiuntur, ne, si id non faciant, inci-
dant in maiorem. ex quo intellegitur nec intemperan-
tiam propter se esse fugiendam temperantiamque ex-
petendam, non quia voluptates fugiat, sed quia maiores
consequatur. 10
  Eadem fortitudinis ratio reperietur. nam neque la- 49.1
borum perfunctio neque perpessio dolorum per se ipsa
allicit nec patientia nec assiduitas nec vigiliae nec ea
ipsa, quae laudatur, industria, ne fortitudo quidem, sed
ista sequimur, ut sine cura metuque vivamus animum- 5
que et corpus, quantum efficere possimus, molestia libe-
remus. ut enim mortis metu omnis quietae vitae status
perturbatur, et ut succumbere doloribus eosque humili
animo inbecilloque ferre miserum est, ob eamque de-
bilitatem animi multi parentes, multi amicos, non nulli 10
patriam, plerique autem se ipsos penitus perdiderunt,
sic robustus animus et excelsus omni est liber cura et
angore, cum et mortem contemnit, qua qui affecti sunt
in eadem causa sunt, qua ante quam nati, et ad dolo-
res ita paratus est, ut meminerit maximos morte finiri, 15
parvos multa habere intervalla requietis, mediocrium
nos esse dominos, ut, si tolerabiles sint, feramus, si
minus, animo aequo e vita, cum ea non placeat, tam-
quam e theatro exeamus. quibus rebus intellegitur nec
timiditatem ignaviamque vituperari nec fortitudinem 20
patientiamque laudari suo nomine, sed illas reici, quia
dolorem pariant, has optari, quia voluptatem.