Omnis autem in quaerendo, quae via quadam et
|
2.3.11
|
ratione habetur, oratio praescribere primum debet ut
|
|
quibusdam in formulis ea res agetur, ut, inter quos
|
|
disseritur, conveniat quid sit id, de quo disseratur. hoc
|
4.1
|
positum in Phaedro a Platone probavit Epicurus sen-
|
|
sitque in omni disputatione id fieri oportere. sed quod
|
|
proximum fuit non vidit. negat enim definiri rem pla-
|
|
cere, sine quo fieri interdum non potest, ut inter eos,
|
5
|
qui ambigunt, conveniat quid sit id, de quo agatur,
|
|
velut in hoc ipso, de quo nunc disputamus. quaerimus
|
|
enim finem bonorum. possumusne hic scire qualis sit,
|
|
nisi contulerimus inter nos, cum finem bonorum dixe-
|
|
rimus, quid finis, quid etiam sit ipsum bonum? atqui
|
5.1
|
haec patefactio quasi rerum opertarum, cum quid quid-
|
|
que sit aperitur, definitio est. qua tu etiam inprudens
|
|
utebare non numquam. nam hunc ipsum sive finem
|
|
sive extremum sive ultimum definiebas id esse, quo
|
5
|
omnia, quae recte fierent, referrentur neque id ipsum
|
|
usquam referretur. praeclare hoc quidem. bonum ip-
|
|
sum etiam quid esset, fortasse, si opus fuisset, definis-
|
|
ses aut quod esset natura adpetendum aut quod prod-
|
|
esset aut quod iuvaret aut quod liberet modo. nunc
|
10
|
idem, nisi molestum est, quoniam tibi non omnino
|
|
displicet definire et id facis, cum vis, velim definias
|
|
quid sit voluptas, de quo omnis haec quaestio est.
|
|
Quis, quaeso, inquit, est, qui quid sit voluptas ne-
|
6.1
|
sciat, aut qui, quo magis id intellegat, definitionem ali-
|
|
quam desideret?
|
|
Me ipsum esse dicerem, inquam, nisi mihi viderer
|
|
habere bene cognitam voluptatem et satis firme con-
|
5
|
ceptam animo atque comprehensam. Nunc autem dico
|
|
ipsum Epicurum nescire et in eo nutare eumque, qui
|
|
crebro dicat diligenter oportere exprimi quae vis sub-
|
|
iecta sit vocibus, non intellegere interdum, quid sonet
|
|
haec vox voluptatis, id est quae res huic voci sub-
|
10
|
iciatur.
|
|