Satisne igitur videor vim verborum tenere, an sum
|
2.15.1
|
etiam nunc vel Graece loqui vel Latine docendus? et
|
|
tamen vide, ne, si ego non intellegam quid Epicurus
|
|
loquatur, cum Graece, ut videor, luculenter sciam, sit
|
|
aliqua culpa eius, qui ita loquatur, ut non intellegatur.
|
5
|
quod duobus modis sine reprehensione fit, si aut de
|
|
industria facias, ut Heraclitus, 'cognomento qui σκοτει-
|
|
νός perhibetur, quia de natura nimis obscure memora-
|
|
vit', aut cum rerum obscuritas, non verborum, facit ut
|
|
non intellegatur oratio, qualis est in Timaeo Platonis.
|
10
|
Epicurus autem, ut opinor, nec non vult, si possit, plane
|
|
et aperte loqui, nec de re obscura, ut physici, aut arti-
|
|
ficiosa, ut mathematici, sed de illustri et facili et iam
|
|
in vulgus pervagata loquitur.
|
|
Quamquam non negatis nos intellegere quid sit vo-
|
15
|
luptas, sed quid ille dicat. e quo efficitur, non ut nos
|
|
non intellegamus quae vis sit istius verbi, sed ut ille
|
|
suo more loquatur, nostrum neglegat. si enim idem
|
16.1
|
dicit, quod Hieronymus, qui censet summum bonum
|
|
esse sine ulla molestia vivere, cur mavult dicere volup-
|
|
tatem quam vacuitatem doloris, ut ille facit, qui quid
|
|
dicat intellegit? sin autem voluptatem putat adiun-
|
5
|
gendam eam, quae sit in motu—sic enim appellat
|
|
hanc dulcem: 'in motu', illam nihil dolentis 'in stabili-
|
|
tate'—, quid tendit? cum efficere non possit ut cui-
|
|
quam, qui ipse sibi notus sit, hoc est qui suam natu-
|
|
ram sensumque perspexerit, vacuitas doloris et voluptas
|
10
|
idem esse videatur. hoc est vim afferre, Torquate, sen-
|
|
sibus, extorquere ex animis cognitiones verborum, qui-
|
|
bus inbuti sumus. quis enim est, qui non videat haec
|
|
esse in natura rerum tria? unum, cum in voluptate su-
|
|
mus, alterum, cum in dolore, tertium hoc, in quo nunc
|
15
|
equidem sum, credo item vos, nec in dolore nec in vo-
|
|
luptate; ut in voluptate sit, qui epuletur, in dolore, qui
|
|
torqueatur. tu autem inter haec tantam multitudinem
|
|
hominum interiectam non vides nec laetantium nec do-
|
|
lentium?
|
20
|