Hoc loco tenere se Triarius non potuit. Obsecro, in- 2.21.8
quit, Torquate, haec dicit Epicurus? quod mihi quidem
visus est, cum sciret, velle tamen confitentem audire 10
Torquatum.
  At ille non pertimuit saneque fidenter: Istis quidem
ipsis verbis, inquit; sed quid sentiat, non videtis.
  Si alia sentit, inquam, alia loquitur, numquam intel-
legam quid sentiat; sed plane dicit quod intellegit. id- 15
que si ita dicit, non esse reprehendendos luxuriosos,
si sapientes sint, dicit absurde, similiter et si dicat non
reprehendendos parricidas, si nec cupidi sint nec deos
metuant nec mortem nec dolorem. et tamen quid at-
tinet luxuriosis ullam exceptionem dari aut fingere ali- 20
quos, qui, cum luxuriose viverent, a summo philosopho
non reprehenderentur eo nomine dumtaxat, cetera ca-
verent? sed tamen nonne reprehenderes, Epicure, luxu- 22.1
riosos ob eam ipsam causam, quod ita viverent, ut
persequerentur cuiusque modi voluptates, cum esset
praesertim, ut ais tu, summa voluptas nihil dolere?
atqui reperiemus asotos primum ita non religiosos, ut 5
edint de patella, deinde ita mortem non timentes, ut
illud in ore habeant ex Hymnide: 'Mihi sex menses
sátis sunt vitae, séptimum Orco spóndeo'. iam doloris
medicamenta illa Epicurea tamquam de narthecio pro-
ment: 'Si gravis, brevis; si longus, levis.' Unum nescio, 10
quo modo possit, si luxuriosus sit, finitas cupiditates
habere. quid ergo attinet dicere: 'Nihil haberem, quod 23.1
reprehenderem, si finitas cupiditates haberent'? hoc est
dicere: 'Non reprehenderem asotos, si non essent asoti.'
isto modo ne improbos quidem, si essent boni viri.
hic homo severus luxuriam ipsam per se reprehenden- 5
dam non putat, et hercule, Torquate, ut verum loqua-
mur, si summum bonum voluptas est, rectissime non
putat.