Noli enim mihi fingere asotos, ut soletis, qui in men- 2.23.9
sam vomant, et qui de conviviis auferantur crudique 10
postridie se rursus ingurgitent, qui solem, ut aiunt, nec
occidentem umquam viderint nec orientem, qui con-
sumptis patrimoniis egeant. nemo nostrum istius ge-
neris asotos iucunde putat vivere. mundos, elegantis,
optimis cocis, pistoribus, piscatu, aucupio, venatione, 15
his omnibus exquisitis, vitantes cruditatem, quibus vi-
num defusum e pleno sit chrysizon, ut ait Lucilius,
cui nihildum situlus et sacculus abstulerit, adhibentis
ludos et quae sequuntur, illa, quibus detractis clamat
Epicurus se nescire quid sit bonum; adsint etiam for- 20
mosi pueri, qui ministrent, respondeat his vestis, argen-
tum, Corinthium, locus ipse, aedificium—hos ergo
asotos bene quidem vivere aut beate numquam dixerim.
ex quo efficitur, non ut voluptas ne sit voluptas, sed 24.1
ut voluptas non sit summum bonum. Nec ille, qui Dio-
genem Stoicum adolescens, post autem Panaetium au-
dierat, Laelius, eo dictus est sapiens, quod non intel-
legeret quid suavissimum esset—nec enim sequitur, 5
ut, cui cor sapiat, ei non sapiat palatus—, sed quia
parvi id duceret.
    O lapathe, ut iactare, nec es satis cognitu' qui sis!
    In quo [cognitu] Laelius clamores σοφὸς ille so-
       lebat 10
    Edere compellans gumias ex ordine nostros.
praeclare Laelius, et recte σοφός, illudque vere:
    O Publi, o gurges, Galloni! es homo miser, inquit.
    Cenasti in vita numquam bene, cum omnia in ista
    Consumis squilla atque acupensere cum decimano. 15
is haec loquitur, qui in voluptate nihil ponens negat
eum bene cenare, qui omnia ponat in voluptate, et ta-
men non negat libenter cenasse umquam Gallonium—
mentiretur enim—, sed bene. ita graviter et severe
voluptatem secrevit a bono. ex quo illud efficitur, qui 20
bene cenent omnis libenter cenare, qui libenter, non
continuo bene. semper Laelius bene. quid bene? di- 25.1
cet Lucilius: 'cocto, condito', sed cedo caput cenae:
'sermone bono', quid ex eo? 'si quaeris, libenter'; venie-
bat enim ad cenam, ut animo quieto satiaret desideria
naturae. recte ergo is negat umquam bene cenasse 5
Gallonium, recte miserum, cum praesertim in eo omne
studium consumeret. quem libenter cenasse nemo negat.
cur igitur non bene? quia, quod bene, id recte, frugaliter,
honeste; ille porro [male] prave, nequiter, turpiter cena-
bat; non igitur <bene.> nec lapathi suavitatem acu- 10
penseri Galloni Laelius anteponebat, sed suavitatem
ipsam neglegebat; quod non faceret, si in voluptate
summum bonum poneret.