Aut haec tibi, Torquate, sunt vituperanda aut patro-
|
2.67.1
|
cinium voluptatis repudiandum. quod autem patro-
|
|
cinium aut quae ista causa est voluptatis, quae nec
|
|
testes ullos e claris viris nec laudatores poterit adhi-
|
|
bere? ut enim nos ex annalium monimentis testes ex-
|
5
|
citamus eos, quorum omnis vita consumpta est in la-
|
|
boribus gloriosis, qui voluptatis nomen audire non
|
|
possent, sic in vestris disputationibus historia muta est.
|
|
numquam audivi in Epicuri schola Lycurgum, Solonem,
|
|
Miltiadem, Themistoclem, Epaminondam nominari, qui
|
10
|
in ore sunt ceterorum omnium philosophorum. nunc
|
|
vero, quoniam haec nos etiam tractare coepimus, sup-
|
|
peditabit nobis Atticus noster e thesauris suis quos et
|
|
quantos viros! nonne melius est de his aliquid quam
|
68.1
|
tantis voluminibus de Themista loqui? sint ista Grae-
|
|
corum; quamquam ab iis philosophiam et omnes in-
|
|
genuas disciplinas habemus; sed tamen est aliquid,
|
|
quod nobis non liceat, liceat illis.
|
5
|
Pugnant Stoici cum Peripateticis. alteri negant quic-
|
|
quam esse bonum, nisi quod honestum sit, alteri pluri-
|
|
mum se et longe longeque plurimum tribuere honestati,
|
|
sed tamen et in corpore et extra esse quaedam bona.
|
|
et certamen honestum et disputatio splendida! omnis
|
10
|
est enim de virtutis dignitate contentio. at cum tuis cum
|
|
disseras, multa sunt audienda etiam de obscenis volup-
|
|
tatibus, de quibus ab Epicuro saepissime dicitur. non
|
69.1
|
potes ergo ista tueri, Torquate, mihi crede, si te ipse
|
|
et tuas cogitationes et studia perspexeris; pudebit te,
|
|
inquam, illius tabulae, quam Cleanthes sane commode
|
|
verbis depingere solebat. iubebat eos, qui audiebant,
|
5
|
secum ipsos cogitare pictam in tabula Voluptatem pul-
|
|
cherrimo vestitu et ornatu regali in solio sedentem,
|
|
praesto esse Virtutes ut ancillulas, quae nihil aliud age-
|
|
rent, nullum suum officium ducerent, nisi ut Voluptati
|
|
ministrarent et eam tantum ad aurem admonerent, si
|
10
|
modo id pictura intellegi posset, ut caveret ne quid
|
|
faceret inprudens, quod offenderet animos hominum,
|
|
aut quicquam, e quo oriretur aliquis dolor. 'Nos qui-
|
|
dem Virtutes sic natae sumus, ut tibi serviremus, aliud
|
|
negotii nihil habemus.'
|
15
|