Illud autem ipsum qui optineri potest, quod dicitis,
|
2.107.1
|
omnis animi et voluptates et dolores ad corporis volup-
|
|
tates ac dolores pertinere? nihilne te delectat umquam
|
|
—video, quicum loquar—, te igitur, Torquate, ipsum
|
|
per se nihil delectat? omitto dignitatem, honestatem,
|
5
|
speciem ipsam virtutum, de quibus ante dictum est,
|
|
haec leviora ponam: poëma, orationem cum aut scribis
|
|
aut legis, cum omnium factorum, cum regionum con-
|
|
quiris historiam, signum, tabula, locus amoenus, ludi,
|
|
venatio, villa Luculli—nam si 'tuam' dicerem, late-
|
10
|
bram haberes; ad corpus diceres pertinere—, sed ea,
|
|
quae dixi, ad corpusne refers? an est aliquid, quod te
|
|
sua sponte delectet? aut pertinacissimus fueris, si in
|
|
eo perstiteris ad corpus ea, quae dixi, referri, aut de-
|
|
serueris totam Epicuri voluptatem, si negaveris.
|
15
|
Quod vero a te disputatum est maiores esse volup-
|
108.1
|
tates et dolores animi quam corporis, quia trium tem-
|
|
porum particeps animus sit, corpore autem praesentia
|
|
solum sentiantur, qui id probari potest, ut is, qui prop-
|
|
ter me aliquid gaudeat, plus quam ego ipse gaudeat?
|
5
|
[animo voluptas oritur propter voluptatem corporis, et
|
|
maior est animi voluptas quam corporis. ita fit, ut gra-
|
|
tulator laetior sit quam is, cui gratulatur.] Sed dum
|
|
efficere vultis beatum sapientem, cum maximas animo
|
|
voluptates percipiat omnibusque partibus maiores quam
|
10
|
corpore, quid occurrat non videtis. animi enim quoque
|
|
dolores percipiet omnibus partibus maiores quam cor-
|
|
poris. ita miser sit aliquando necesse est is, quem vos
|
|
beatum semper vultis esse, nec vero id, dum omnia ad
|
|
voluptatem doloremque referetis, efficietis umquam.
|
15
|