Iam in altera philosophiae parte, quae est quaerendi 1.22.1
ac disserendi, quae λογική dicitur, iste vester plane, ut
mihi quidem videtur, inermis ac nudus est. tollit defi-
nitiones, nihil de dividendo ac partiendo docet, non
quo modo efficiatur concludaturque ratio tradit, non 5
qua via captiosa solvantur ambigua distinguantur osten-
dit; iudicia rerum in sensibus ponit, quibus si semel
aliquid falsi pro vero probatum sit, sublatum esse omne
iudicium veri et falsi putat.
  Confirmat autem illud vel maxime, quod ipsa natura, 23.1
ut ait ille, sciscat et probet, id est voluptatem et dolo-
rem. ad haec et quae sequamur et quae fugiamus re-
fert omnia. quod quamquam Aristippi est a Cyrenai-
cisque melius liberiusque defenditur, tamen eius modi 5
esse iudico, ut nihil homine videatur indignius. ad ma-
iora enim quaedam nos natura genuit et conformavit,
ut mihi quidem videtur. ac fieri potest, ut errem, sed
ita prorsus existimo, neque eum Torquatum, qui hoc
primus cognomen invenerit, aut torquem illum hosti 10
detraxisse, ut aliquam ex eo perciperet corpore volup-
tatem, aut cum Latinis tertio consulatu conflixisse apud
Veserim propter voluptatem; quod vero securi percus-
sit filium, privavisse se etiam videtur multis volupta-
tibus, cum ipsi naturae patrioque amori praetulerit ius 15
maiestatis atque imperii. quid? T. Torquatus, is qui 24.1
consul cum Cn. Octavio fuit, cum illam severitatem in
eo filio adhibuit, quem in adoptionem D. Silano eman-
cipaverat, ut eum Macedonum legatis accusantibus,
quod pecunias praetorem in provincia cepisse arguerent, 5
causam apud se dicere iuberet reque ex utraque parte
audita pronuntiaret eum non talem videri fuisse in im-
perio, quales eius maiores fuissent, et in conspectum
suum venire vetuit, numquid tibi videtur de voluptati-
bus suis cogitavisse? 10