Egone quaeris, inquit, quid sentiam? quos bonos
|
3.11.5
|
viros, fortes, iustos, moderatos aut audivimus in re pu-
|
|
blica fuisse aut ipsi vidimus, qui sine ulla doctrina na-
|
|
turam ipsam secuti multa laudabilia fecerunt, eos melius
|
|
a natura institutos fuisse, quam institui potuissent a
|
|
philosophia, si ullam aliam probavissent praeter eam,
|
10
|
quae nihil aliud in bonis haberet nisi honestum, nihil
|
|
nisi turpe in malis; ceterae philosophorum disciplinae,
|
|
omnino alia magis alia, sed tamen omnes, quae rem
|
|
ullam virtutis expertem aut in bonis aut in malis nu-
|
|
merent, eas non modo nihil adiuvare arbitror neque
|
15
|
firmare, quo meliores simus, sed ipsam depravare na-
|
|
turam. nam nisi hoc optineatur, id solum bonum esse,
|
|
quod honestum sit, nullo modo probari possit beatam
|
|
vitam virtute effici. quod si ita sit, cur opera philoso-
|
|
phiae sit danda nescio. si enim sapiens aliquis miser
|
20
|
esse possit, ne ego istam gloriosam memorabilemque
|
|
virtutem non magno aestimandam putem.
|
|
Quae adhuc, Cato, a te dicta sunt, eadem, inquam,
|
12.1
|
dicere posses, si sequerere Pyrrhonem aut Aristonem.
|
|
nec enim ignoras his istud honestum non summum
|
|
modo, sed etiam, ut tu vis, solum bonum videri. quod
|
|
si ita est, sequitur id ipsum, quod te velle video, omnes
|
5
|
semper beatos esse sapientes. hosne igitur laudas et hanc
|
|
eorum, inquam, sententiam sequi nos censes oportere?
|
|
Minime vero istorum quidem, inquit. cum enim vir-
|
|
tutis hoc proprium sit, earum rerum, quae secundum
|
|
naturam sint, habere delectum, qui omnia sic exae-
|
10
|
quaverunt, ut in utramque partem ita paria redderent,
|
|
uti nulla selectione uterentur, hi virtutem ipsam sustu-
|
|
lerunt.
|
|