Est, ut dicis, inquam. sed tamen omne, quod de re 3.19.7
bona dilucide dicitur, mihi praeclare dici videtur. istius
modi autem res dicere ornate velle puerile est, plane
autem et perspicue expedire posse docti et intellegen- 10
tis viri.
  Progrediamur igitur, quoniam, inquit, ab his princi- 20.1
piis naturae discessimus, quibus congruere debent quae
sequuntur. sequitur autem haec prima divisio: Aestima-
bile esse dicunt—sic enim, ut opinor, appellemus—
id, quod aut ipsum secundum naturam sit aut tale quid 5
efficiat, ut selectione dignum propterea sit, quod ali-
quod pondus habeat dignum aestimatione, quam illi
ἀξίαν vocant, contraque inaestimabile, quod sit supe-
riori contrarium. initiis igitur ita constitutis, ut ea, quae
secundum naturam sunt, ipsa propter se sumenda sint 10
contrariaque item reicienda, primum est officium—id
enim appello καθῆκον—, ut se conservet in naturae
statu, deinceps ut ea teneat, quae secundum naturam
sint, pellatque contraria. qua inventa selectione et item
reiectione sequitur deinceps cum officio selectio, deinde 15
ea perpetua, tum ad extremum constans consentanea-
que naturae, in qua primum inesse incipit et intellegi,
quid sit, quod vere bonum possit dici. prima est enim 21.1
conciliatio hominis ad ea, quae sunt secundum naturam.
simul autem cepit intellegentiam vel notionem potius,
quam appellant ἔννοιαν illi, viditque rerum agendarum
ordinem et, ut ita dicam, concordiam, multo eam pluris 5
aestimavit quam omnia illa, quae prima dilexerat, atque
ita cognitione et ratione collegit, ut statueret in eo collo-
catum summum illud hominis per se laudandum et ex-
petendum bonum, quod cum positum sit in eo, quod
ὁμολογίαν Stoici, nos appellemus convenientiam, si 10
placet,—cum igitur in eo sit id bonum, quo omnia
referenda sint, honeste facta ipsumque honestum, quod
solum in bonis ducitur, quamquam post oritur, tamen
id solum vi sua et dignitate expetendum est; eorum
autem, quae sunt prima naturae, propter se nihil est 15
expetendum. cum vero illa, quae officia esse dixi, pro- 22.1
ficiscantur ab initiis naturae, necesse est ea ad haec
referri, ut recte dici possit omnia officia eo referri, ut
adipiscamur principia naturae, nec tamen ut hoc sit
bonorum ultimum, propterea quod non inest in primis 5
naturae conciliationibus honesta actio; consequens enim
est et post oritur, ut dixi. est tamen ea secundum na-
turam multoque nos ad se expetendam magis hor-
tatur quam superiora omnia.