Nec vero ignoro varias philosophorum fuisse sen- 3.30.1
tentias, eorum dico, qui summum bonum, quod ulti-
mum appello, in animo ponerent. quae quamquam
vitiose quidam secuti sunt, tamen non modo iis tribus,
qui virtutem a summo bono segregaverunt, cum aut 5
voluptatem aut vacuitatem doloris aut prima naturae
in summis bonis ponerent, sed etiam alteris tribus, qui
mancam fore putaverunt sine aliqua accessione virtu-
tem ob eamque rem trium earum rerum, quas supra
dixi, singuli singulas addiderunt,—his tamen omnibus 10
eos antepono, cuicuimodi sunt, qui summum bonum
in animo atque in virtute posuerunt. sed sunt tamen 31.1
perabsurdi et ii, qui cum scientia vivere ultimum bo-
norum, et qui nullam rerum differentiam esse dixerunt,
atque ita sapientem beatum fore, nihil aliud alii mo-
mento ullo anteponentem, <et qui>, ut quidam Acade- 5
mici constituisse dicuntur, extremum bonorum et sum-
mum munus esse sapientis obsistere visis adsensusque
suos firme sustinere. his singulis copiose responderi
solet, sed quae perspicua sunt longa esse non debent.
quid autem apertius quam, si selectio nulla sit ab iis 10
rebus, quae contra naturam sint, earum rerum, quae
sint secundum naturam, <fore ut> tollatur omnis ea,
quae quaeratur laudeturque, prudentia?
  Circumscriptis igitur iis sententiis, quas posui, et iis,
si quae similes earum sunt, relinquitur ut summum bo- 15
num sit vivere scientiam adhibentem earum rerum, quae
natura eveniant, seligentem quae secundum naturam
et quae contra naturam sint reicientem, id est conve-
nienter congruenterque naturae vivere.