Tum ille: His igitur ita positis, inquit, sequitur magna
|
3.41.1
|
contentio, quam tractatam a Peripateticis mollius—est
|
|
enim eorum consuetudo dicendi non satis acuta propter
|
|
ignorationem dialecticae—Carneades tuus egregia qua-
|
|
dam exercitatione in dialecticis summaque eloquentia
|
5
|
rem in summum discrimen adduxit, propterea quod
|
|
pugnare non destitit in omni hac quaestione, quae de
|
|
bonis et malis appelletur, non esse rerum Stoicis cum
|
|
Peripateticis controversiam, sed nominum. mihi autem
|
|
nihil tam perspicuum videtur, quam has sententias eorum
|
10
|
philosophorum re inter se magis quam verbis dissidere;
|
|
maiorem multo inter Stoicos et Peripateticos rerum esse
|
|
aio discrepantiam quam verborum, quippe cum Peri-
|
|
patetici omnia, quae ipsi bona appellant, pertinere di-
|
|
cant ad beate vivendum, nostri non ex omni, quod
|
15
|
aestimatione aliqua dignum sit, compleri vitam beatam
|
|
putent.
|
|
An vero certius quicquam potest esse quam illorum
|
42.1
|
ratione, qui dolorem in malis ponunt, non posse sa-
|
|
pientem beatum esse, cum eculeo torqueatur? eorum
|
|
autem, qui dolorem in malis non habent, ratio certe
|
|
cogit ut in omnibus tormentis conservetur beata vita
|
5
|
sapienti. etenim si dolores eosdem tolerabilius patiun-
|
|
tur qui excipiunt eos pro patria quam qui leviore de
|
|
causa, opinio facit, non natura, vim doloris aut maiorem
|
|
aut minorem. Ne illud quidem est consentaneum, ut,
|
43.1
|
si, cum tria genera bonorum sint, quae sententia est
|
|
Peripateticorum, eo beatior quisque sit, quo sit corpo-
|
|
ris aut externis bonis plenior, ut hoc idem adproban-
|
|
dum sit nobis, ut, qui plura habeat ea, quae in corpore
|
5
|
magni aestimantur, sit beatior. illi enim corporis com-
|
|
modis compleri vitam beatam putant, nostri nihil minus.
|
|
nam cum ita placeat, ne eorum quidem bonorum, quae
|
|
nos bona vere appellemus, frequentia beatiorem vitam
|
|
fieri aut magis expetendam aut pluris aestimandam,
|
10
|
certe minus ad beatam vitam pertinet multitudo cor-
|
|
poris commodorum. etenim, si et sapere expetendum
|
44.1
|
sit et valere, coniunctum utrumque magis expetendum
|
|
sit quam sapere solum, neque tamen, si utrumque sit
|
|
aestimatione dignum, pluris sit coniunctum quam sa-
|
|
pere ipsum separatim. nam qui valitudinem aestimatione
|
5
|
aliqua dignam iudicamus neque eam tamen in bonis
|
|
ponimus, idem censemus nullam esse tantam aestima-
|
|
tionem, ut ea virtuti anteponatur. quod idem Peripa-
|
|
tetici non tenent, quibus dicendum est, quae et honesta
|
|
actio sit et sine dolore, eam magis esse expetendam,
|
10
|
quam si esset eadem actio cum dolore. nobis aliter
|
|
videtur, recte secusne, postea; sed potestne rerum maior
|
|
esse dissensio?
|
|