Ut enim obscuratur et offunditur luce solis lumen
|
3.45.1
|
lucernae, et ut interit <in> magnitudine maris Aegaei
|
|
stilla mellis, et ut in divitiis Croesi teruncii accessio et
|
|
gradus unus in ea via, quae est hinc in Indiam, sic,
|
|
cum sit is bonorum finis, quem Stoici dicunt, omnis
|
5
|
ista rerum corporearum aestimatio splendore virtutis et
|
|
magnitudine obscuretur et obruatur atque intereat ne-
|
|
cesse est. et quem ad modum oportunitas—sic enim
|
|
appellemus εὐκαιρίαν—non fit maior productione tem-
|
|
poris—habent enim suum modum, quae oportuna di-
|
10
|
cuntur—, sic recta effectio—κατόρθωσιν enim ita
|
|
appello, quoniam rectum factum κατόρθωμα—, recta
|
|
igitur effectio, item convenientia, denique ipsum bonum,
|
|
quod in eo positum est, ut naturae consentiat, crescendi
|
|
accessionem nullam habet. ut enim oportunitas illa,
|
46.1
|
sic haec, de quibus dixi, non fiunt temporis productione
|
|
maiora, ob eamque causam Stoicis non videtur opta-
|
|
bilior nec magis expetenda beata vita, si sit longa, quam
|
|
si brevis, utunturque simili: ut, si cothurni laus illa esset,
|
5
|
ad pedem apte convenire, neque multi cothurni paucis
|
|
anteponerentur nec maiores minoribus, sic, quorum omne
|
|
bonum convenientia atque oportunitate finitur, nec plura
|
|
paucioribus nec longinquiora brevioribus anteponent.
|
|
Nec vero satis acute dicunt: si bona valitudo pluris
|
47.1
|
aestimanda sit longa quam brevis, sapientiae quoque
|
|
usus longissimus quisque sit plurimi. non intellegunt
|
|
valitudinis aestimationem spatio iudicari, virtutis opor-
|
|
tunitate, ut videantur qui illud dicant idem hoc esse
|
5
|
dicturi, bonam mortem et bonum partum meliorem
|
|
longum esse quam brevem. non vident alia brevitate
|
|
pluris aestimari, alia diuturnitate. itaque consentaneum
|
48.1
|
est his, quae dicta sunt, ratione illorum, qui illum bo-
|
|
norum finem, quod appellamus extremum, quod ulti-
|
|
mum, crescere putent posse—isdem placere esse alium
|
|
alio et sapientiorem itemque alium magis alio vel pec-
|
5
|
care vel recte facere, quod nobis non licet dicere, qui
|
|
crescere bonorum finem non putamus. ut enim qui
|
|
demersi sunt in aqua nihilo magis respirare possunt,
|
|
si non longe absunt a summo, ut iam iamque possint
|
|
emergere, quam si etiam tum essent in profundo, nec
|
10
|
catulus ille, qui iam adpropinquat ut videat, plus cernit
|
|
quam is, qui modo est natus, item qui processit ali-
|
|
quantum ad virtutis habitum nihilo minus in miseria
|
|
est quam ille, qui nihil processit.
|
|