Ut enim, inquit, nemo dicit in regia regem ipsum
|
3.52.1
|
quasi productum esse ad dignitatem (id est enim προηγ-
|
|
μένον), sed eos, qui in aliquo honore sunt, quorum ordo
|
|
proxime accedit, ut secundus sit, ad regium principatum,
|
|
sic in vita non ea, quae primo loco sunt, sed ea, quae
|
5
|
secundum locum optinent, προηγμένα, id est producta,
|
|
nominentur; quae vel ita appellemus—id erit verbum
|
|
e verbo—vel promota et remota vel, ut dudum
|
|
diximus, praeposita vel praecipua, et illa reiecta.
|
|
re enim intellecta in verborum usu faciles esse debemus.
|
10
|
quoniam autem omne, quod est bonum, primum locum
|
53.1
|
tenere dicimus, necesse est nec bonum esse nec malum
|
|
hoc, quod praepositum vel praecipuum nominamus.
|
|
idque ita definimus; quod sit indifferens cum aestima-
|
|
tione mediocri; quod enim illi ἀδιάφορον dicunt, id mihi
|
5
|
ita occurrit, ut indifferens dicerem. neque enim illud
|
|
fieri poterat ullo modo, ut nihil relinqueretur in mediis,
|
|
quod aut secundum naturam esset aut contra, nec, cum
|
|
id relinqueretur, nihil in his poni, quod satis aestima-
|
|
bile esset, nec hoc posito non aliqua esse praeposita.
|
10
|
recte igitur haec facta distinctio est, atque etiam ab
|
54.1
|
iis, quo facilius res perspici possit, hoc simile ponitur:
|
|
Ut enim, inquiunt, si hoc fingamus esse quasi finem et
|
|
ultimum, ita iacere talum, ut rectus adsistat, qui ita talus
|
|
erit iactus, ut cadat rectus, praepositum quiddam ha-
|
5
|
bebit ad finem, qui aliter, contra, neque tamen illa prae-
|
|
positio tali ad eum, quem dixi, finem pertinebit, sic ea,
|
|
quae sunt praeposita, referuntur illa quidem ad finem,
|
|
sed ad eius vim naturamque nihil pertinent. Sequitur
|
55.1
|
illa divisio, ut bonorum alia sint ad illud ultimum per-
|
|
tinentia (sic enim appello, quae τελικά dicuntur; nam
|
|
hoc ipsum instituamus, ut placuit, pluribus verbis di-
|
|
cere, quod uno non poterimus, ut res intellegatur), alia
|
5
|
autem efficientia, quae Graeci ποιητικά, alia utrum-
|
|
que. de pertinentibus nihil est bonum praeter actiones
|
|
honestas, de efficientibus nihil praeter amicum, sed et
|
|
pertinentem et efficientem sapientiam volunt esse. nam
|
|
quia sapientia est conveniens actio, est <in> illo perti-
|
10
|
nenti genere, quod dixi; quod autem honestas actiones
|
|
adfert et efficit, [id] efficiens dici potest.
|
|