Habes, inquam, Cato, formam eorum, de quibus lo-
|
4.19.1
|
quor, philosophorum. qua exposita scire cupio quae
|
|
causa sit, cur Zeno ab hac antiqua constitutione de-
|
|
sciverit, quidnam horum ab eo non sit probatum; quodne
|
|
omnem naturam conservatricem sui dixerint, an quod
|
5
|
omne animal ipsum sibi commendatum, ut se et salvum
|
|
in suo genere et incolume vellet, an <quod>, cum om-
|
|
nium artium finis is esset, quem natura maxime quae-
|
|
reret, idem statui debere de totius arte vitae, an quod,
|
|
cum ex animo constaremus et corpore, et haec ipsa et
|
10
|
eorum virtutes per se esse sumendas. an vero displi-
|
|
cuit ea, quae tributa est animi virtutibus tanta prae-
|
|
stantia? an quae de prudentia, de cognitione rerum,
|
|
de coniunctione generis humani, quaeque ab eisdem
|
|
de temperantia, de modestia, de magnitudine animi, de
|
15
|
omni honestate dicuntur? fatebuntur Stoici haec om-
|
|
nia dicta esse praeclare, neque eam causam Zenoni
|
|
desciscendi fuisse. Alia quaedam dicent, credo, magna
|
20.1
|
antiquorum esse peccata, quae ille veri investigandi
|
|
cupidus nullo modo ferre potuerit. quid enim perver-
|
|
sius, quid intolerabilius, quid stultius quam bonam vali-
|
|
tudinem, quam dolorum omnium vacuitatem, quam in-
|
5
|
tegritatem oculorum reliquorumque sensuum ponere in
|
|
bonis potius, quam dicerent nihil omnino inter eas res
|
|
iisque contrarias interesse? ea enim omnia, quae illi
|
|
bona dicerent, praeposita esse, non bona, itemque illa,
|
|
quae in corpore excellerent, stulte antiquos dixisse
|
10
|
per se esse expetenda; sumenda potius quam expe-
|
|
tenda. ea denique omni vita, quae in una virtute con-
|
|
sisteret, illam vitam, quae etiam ceteris rebus, quae
|
|
essent secundum naturam, abundaret, magis expeten-
|
|
dam non esse. sed magis sumendam. cumque ipsa
|
15
|
virtus efficiat ita beatam vitam, ut beatior esse non
|
|
possit, tamen quaedam deesse sapientibus tum, cum
|
|
sint beatissimi; itaque eos id agere, ut a se dolores,
|
|
morbos, debilitates repellant.
|
|