O magnam vim ingenii causamque iustam, cur nova
|
4.21.1
|
existeret disciplina! Perge porro. sequuntur enim ea,
|
|
quae tu scientissime complexus es, omnium insipien-
|
|
tiam, iniustitiam, alia vitia similia esse, omniaque pec-
|
|
cata esse paria, eosque, qui natura doctrinaque longe
|
5
|
ad virtutem processissent, nisi eam plane consecuti
|
|
essent, summe esse miseros, neque inter eorum vitam
|
|
et improbissimorum quicquam omnino interesse, ut
|
|
Plato, tantus ille vir, si sapiens non fuerit, nihilo melius
|
|
quam quivis improbissimus nec beatius vixerit. haec
|
10
|
videlicet est correctio philosophiae veteris et emenda-
|
|
tio, quae omnino aditum habere nullum potest in urbem,
|
|
in forum, in curiam. quis enim ferre posset ita loquen-
|
|
tem eum, qui se auctorem vitae graviter et sapienter
|
|
agendae profiteretur, nomina rerum commutantem, cum-
|
15
|
que idem sentiret quod omnes, quibus rebus eandem
|
|
vim tribueret, alia nomina inponentem, verba modo
|
|
mutantem, de opinionibus nihil detrahentem? patronusne
|
22.1
|
causae in epilogo pro reo dicens negaret esse malum
|
|
exilium, publicationem bonorum? haec reicienda esse,
|
|
non fugienda? nec misericordem iudicem esse opor-
|
|
tere? in contione autem si loqueretur, si Hannibal ad
|
5
|
portas venisset murumque iaculo traiecisset, negaret
|
|
esse in malis capi, venire, interfici, patriam amittere?
|
|
an senatus, cum triumphum Africano decerneret, 'quod
|
|
eius virtute' aut 'felicitate' posset dicere, si neque vir-
|
|
tus in ullo nisi in sapiente nec felicitas vere dici pot-
|
10
|
est? quae est igitur ista philosophia, quae communi
|
|
more in foro loquitur, in libellis suo? praesertim cum,
|
|
quod illi suis verbis significent, in eo nihil novetur, [de
|
|
ipsis rebus nihil mutetur] eaedem res maneant alio
|
|
modo. quid enim interest, divitias, opes, valitudinem
|
23.1
|
bona dicas anne praeposita, cum ille, qui ista bona
|
|
dicit, nihilo plus iis tribuat quam tu, qui eadem illa
|
|
praeposita nominas? itaque homo in primis ingenuus
|
|
et gravis, dignus illa familiaritate Scipionis et Laelii,
|
5
|
Panaetius, cum ad Q. Tuberonem de dolore patiendo
|
|
scriberet, quod esse caput debebat, si probari posset,
|
|
nusquam posuit, non esse malum dolorem, sed quid
|
|
esset et quale, quantumque in eo inesset alieni, deinde
|
|
quae ratio esset perferendi; cuius quidem, quoniam
|
10
|
Stoicus fuit, sententia condemnata mihi videtur esse
|
|
inanitas ista verborum.
|
|