At enim iam dicitis virtutem non posse constitui,
|
4.40.1
|
si ea, quae extra virtutem sint, ad beate vivendum
|
|
pertineant. quod totum contra est. introduci enim vir-
|
|
tus nullo modo potest, nisi omnia, quae leget quae-
|
|
que reiciet, unam referentur ad summam. nam si
|
5
|
†omnino nos† neglegemus, in Aristonea vitia inci-
|
|
demus et peccata obliviscemurque quae virtuti ipsi
|
|
principia dederimus; sin ea non neglegemus neque
|
|
tamen ad finem summi boni referemus, non multum
|
|
ab Erilli levitate aberrabimus. duarum enim vitarum
|
10
|
nobis erunt instituta capienda. facit enim ille duo
|
|
seiuncta ultima bonorum, quae ut essent vera, con-
|
|
iungi debuerunt; nunc ita separantur, ut disiuncta
|
|
sint, quo nihil potest esse perversius. Itaque contra
|
41.1
|
est, ac dicitis; nam constitui virtus nullo modo potest,
|
|
nisi ea, quae sunt prima naturae, ut ad summam per-
|
|
tinentia tenebit. quaesita enim virtus est, non quae
|
|
relinqueret naturam, sed quae tueretur. at illa, ut
|
5
|
vobis placet, partem quandam tuetur, reliquam deserit.
|
|
Atque ipsa hominis institutio si loqueretur, hoc
|
|
diceret, primos suos quasi coeptus appetendi fuisse,
|
|
ut se conservaret in ea natura, in qua ortus esset.
|
|
nondum autem explanatum satis erat, quid maxime
|
10
|
natura vellet. explanetur igitur. quid ergo aliud in-
|
|
tellegetur nisi uti ne quae pars naturae neglegatur?
|
|
in qua si nihil est praeter rationem, sit in una virtute
|
|
finis bonorum; sin est etiam corpus, ista explanatio
|
|
naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante expla-
|
15
|
nationem tenebamus, relinquamus. ergo id est con-
|
|
venienter naturae vivere, a natura discedere. ut qui-
|
42.1
|
dam philosophi, cum a sensibus profecti maiora quae-
|
|
dam et diviniora vidissent, sensus reliquerunt, sic isti,
|
|
cum ex appetitione rerum virtutis pulchritudinem
|
|
aspexissent, omnia, quae praeter virtutem ipsam vi-
|
5
|
derant, abiecerunt obliti naturam omnem appeten-
|
|
darum rerum ita late patere, ut a principiis perma-
|
|
naret ad fines, neque intellegunt se rerum illarum
|
|
pulchrarum atque admirabilium fundamenta sub-
|
|
ducere.
|
10
|