Itaque mihi videntur omnes quidem illi errasse,
|
4.43.1
|
qui finem bonorum esse dixerunt honeste vivere, sed
|
|
alius alio magis, Pyrrho scilicet maxime, qui virtute
|
|
constituta nihil omnino, quod appetendum sit, relin-
|
|
quat, deinde Aristo, qui nihil relinquere non est ausus,
|
5
|
introduxit autem, quibus commotus sapiens appeteret
|
|
aliquid, quodcumque in mentem incideret, et quod-
|
|
cumque tamquam occurreret. is hoc melior quam
|
|
Pyrrho, quod aliquod genus appetendi dedit, deterior
|
|
quam ceteri, quod penitus a natura recessit. Stoici
|
10
|
autem, quod finem bonorum in una virtute ponunt,
|
|
similes sunt illorum; quod autem principium officii
|
|
quaerunt, melius quam Pyrrho; quod ea non occur-
|
|
rentia fingunt, vincunt Aristonem; quod autem ea,
|
|
quae ad naturam accommodata et per se assumenda
|
15
|
esse dicunt, non adiungunt ad finem bonorum, de-
|
|
sciscunt a natura et quodam modo sunt non dissimiles
|
|
Aristonis. ille enim occurrentia nescio quae commini-
|
|
scebatur; hi autem ponunt illi quidem prima naturae,
|
|
sed ea seiungunt a finibus et a summa bonorum; quae
|
20
|
cum praeponunt, ut sit aliqua rerum selectio, naturam
|
|
videntur sequi; cum autem negant ea quicquam ad
|
|
beatam vitam pertinere, rursus naturam relinquunt.
|
|
Atque adhuc ea dixi, causa cur Zenoni non fuisset,
|
44.1
|
quam ob rem a superiorum auctoritate discederet.
|
|
nunc reliqua videamus, nisi aut ad haec, Cato, dicere
|
|
aliquid vis aut nos iam longiores sumus.
|
|
Neutrum vero, inquit ille. nam et a te perfici istam
|
5
|
disputationem volo, nec tua mihi oratio longa videri
|
|
potest.
|
|
Optime, inquam. quid enim mihi potest esse opta-
|
|
tius quam cum Catone, omnium virtutum auctore, de
|
|
virtutibus disputare? sed primum illud vide, gravis-
|
45.1
|
simam illam vestram sententiam, quae familiam ducit,
|
|
honestum quod sit, id esse bonum solum honesteque
|
|
vivere bonorum finem, communem fore vobis cum
|
|
omnibus, qui in una virtute constituunt finem bonorum,
|
5
|
quodque dicitis, informari non posse virtutem, si quic-
|
|
quam, nisi quod honestum sit, numeretur, idem dicetur
|
|
ab illis, modo quos nominavi. mihi autem aequius
|
|
videbatur Zenonem cum Polemone disceptantem, a
|
|
quo quae essent principia naturae acceperat, a com-
|
10
|
munibus initiis progredientem videre ubi primum in-
|
|
sisteret et unde causa controversiae nasceretur, non
|
|
stantem cum iis, qui ne dicerent quidem sua summa
|
|
bona esse a natura profecta, uti isdem argumentis,
|
|
quibus illi uterentur, isdemque sententiis.
|
15
|