Minime vero illud probo, quod, cum docuistis, ut 4.46.1
vobis videmini, bonum solum esse, quod honestum sit,
tum rursum dicitis initia proponi necesse esse apta
et accommodata naturae, quorum ex selectione vir-
tus possit existere. non enim in selectione virtus 5
ponenda erat, ut id ipsum, quod erat bonorum ulti-
mum, aliud aliquid adquireret. nam omnia, quae
sumenda quaeque legenda aut optanda sunt, inesse
debent in summa bonorum, ut is, qui eam adeptus
sit, nihil praeterea desideret. videsne ut, quibus summa 10
est in voluptate, perspicuum sit quid iis faciendum sit
aut non faciendum? ut nemo dubitet, eorum omnia
officia quo spectare, quid sequi, quid fugere debeant?
sit hoc ultimum bonorum, quod nunc a me defenditur;
apparet statim, quae sint officia, quae actiones. vobis 15
autem, quibus nihil est aliud propositum nisi rectum
atque honestum, unde officii, unde agendi principium
nascatur non reperietis. Hoc igitur quaerentes omnes, 47.1
et ii, qui quodcumque in mentem veniat aut quod-
cumque occurrat se sequi dicent, et vos ad naturam
revertemini. quibus natura iure responderit non esse
verum aliunde finem beate vivendi, a se principia rei 5
gerendae peti; esse enim unam rationem, qua et prin-
cipia rerum agendarum et ultima bonorum contine-
rentur, atque ut Aristonis esset explosa sententia di-
centis nihil differre aliud ab alio, nec esse res ullas
praeter virtutes et vitia, inter quas quicquam omnino 10
interesset, sic errare Zenonem, qui nulla in re nisi in
virtute aut vitio propensionem ne minimi quidem mo-
menti ad summum bonum adipiscendum esse diceret
et, cum ad beatam vitam nullum momentum cetera
haberent, ad appetitionem tamen rerum esse in iis 15
momenta diceret; quasi vero haec appetitio non ad
summi boni adeptionem pertineret! Quid autem mi- 48.1
nus consentaneum est quam quod aiunt cognito summo
bono reverti se ad naturam, ut ex ea petant agendi
principium, id est officii? non enim actionis aut of-
ficii ratio impellit ad ea, quae secundum naturam sunt, 5
petenda, sed ab iis et appetitio et actio commovetur.