Nunc venio ad tua illa brevia, quae consectaria esse 4.48.7
dicebas, et primum illud, quo nihil potest brevius:
Bonum omne laudabile, laudabile autem honestum,
bonum igitur omne honestum. O plumbeum pugionem! 10
quis enim tibi primum illud concesserit?—quo qui-
dem concesso nihil opus est secundo; si enim omne
bonum laudabile est, omne honestum est—quis tibi 49.1
ergo istud dabit praeter Pyrrhonem, Aristonem eo-
rumve similes, quos tu non probas? Aristoteles, Xeno-
crates, tota illa familia non dabit, quippe qui vali-
tudinem, vires, divitias, gloriam, multa alia bona esse 5
dicant, laudabilia non dicant. et hi quidem ita non
sola virtute finem bonorum contineri putant, ut rebus
tamen omnibus virtutem anteponant; quid censes eos
esse facturos, qui omnino virtutem a bonorum fine
segregaverunt, Epicurum, Hieronymum, illos etiam, si 10
qui Carneadeum finem tueri volunt? iam aut Callipho 50.1
aut Diodorus quo modo poterunt tibi istud concedere,
qui ad honestatem aliud adiungant, quod ex eodem
genere non sit? placet igitur tibi, Cato, cum res
sumpseris non concessas, ex illis efficere, quod velis? 5
Iam ille sorites <est>, quo nihil putatis esse vitiosius:
quod bonum sit, id esse optabile, quod optabile, id
expetendum, quod expetendum, id laudabile, deinde
reliqui gradus. sed ego in hoc resisto; eodem modo
enim tibi nemo dabit, quod expetendum sit, id esse 10
laudabile. Illud vero minime consectarium, sed in
primis hebes, illorum scilicet, non tuum, gloriatione
dignam esse beatam vitam, quod non possit sine
honestate contingere, ut iure quisquam glorietur. dabit 51.1
hoc Zenoni Polemo, etiam magister eius et tota illa
gens et reliqui, qui virtutem omnibus rebus multo
anteponentes adiungunt ei tamen aliquid summo in
bono finiendo. si enim virtus digna est gloriatione, 5
ut est, tantumque praestat reliquis rebus, ut dici vix
possit, et beatus esse poterit virtute una praeditus
carens ceteris, nec tamen illud tibi concedetur, praeter
virtutem nihil in bonis esse ducendum. illi autem,
quibus summum bonum sine virtute est, non dabunt 10
fortasse vitam beatam habere, in quo iure possit glo-
riari, etsi illi quidem etiam voluptates faciunt inter-
dum gloriosas. vides igitur te aut ea sumere, quae 52.1
non concedantur, aut ea, quae etiam concessa te nihil
iuvent.